حزب‌الله لبنان شهادت برادر «عبدالملک الحوثی» را تسلیت گفت

حزب‌الله لبنان در پیامی به رهبر انصارالله یمن، شهادت «ابراهیم بدرالدین الحوثی» را به وی و مردم یمن تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۵۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ - 09August 2019

حزب‌الله لبنان شهادت برادر «عبدالملک الحوثی» را تسلیت گفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب‌الله لبنان عصر امروز (جمعه) در پیامی شهادت «ابراهیم بدرالدین الحوثی» را نشانه نزدیک بودن پیروزی انقلاب یمن دانست.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المنار، در این پیام آمده است: «رهبر عزیز برادر سید عبدالملک الحوثی با صادقانه‌ترین احساسات، شهادت سید ابراهیم بدرالدین الحوثی از رهبران جنبش انصارالله که به کاروان شهدا و صالحین پیوست و همنشین نیک آنان شد را تسلیت می‌گوییم.»

در این پیام، شهادت این فرمانده انصارالله به عنوان بشارتی برای پیروزی مردم یمن و نشانه‌ای مبنی بر اخلاص فرماندهان و صدق آنان تعبیر و در ادامه بر ضرورت توقف تجاوز ائتلاف سعودی تأکید شده است.

حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد که از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن هیچ طرفی جز رژیم صهیونیستی نفع نمی‌برد.

وزارت کشور یمن امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ابراهیم بدرالدین الحوثی» از اعضای سرشناس جنبش انصارالله و برادر «عبدالملک الحوثی» به دست مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به شهادت رسیده است. (جزئیات بیشتر)

ابراهیم الحوثی متولد ۱۹۷۸ (۴۱ ساله) در حومه شهر صعده در شمال یمن است. او در جریان درگیری با شبه نظامیان دولت منصور هادی در صنعاء در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ نقش فرماندهی را بر عهده داشت که منجر به فرار «منصور هادی» به «عدن» و سپس به عربستان سعودی شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار