کوشکی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«ایران» در حلقه دوم قدرت جهانی قرار گرفته است/ «آمریکا» نمی‌تواند رهبر جهان باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه آمریکا دیگر نمی‌تواند رهبر جهان باشد، گفت: ایران از قدرت سوم جهانی به قدرت دوم ارتقا پیدا کرده است؛ لذا رویکرد شبکه‌های برون‌مرزی در انعکاس اقتدار آن نیز باید متفاوت باشد.
کد خبر: ۳۵۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ - 10August 2019

«ایران» امروز در حلقه دوم قدرت جهانی است/ آمریکا نمی‌تواند «رهبر» جهان باشدمحمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص تغییر جایگاه ایران در ساختار قدرت جهانی اظهار داشت: ایران امروز با ایران دو ماه گذشته تفاوت کرده است؛ لذا رسانه‌های برون‌مرزی به‌ویژه پرس‌تی‌وی امروز سخنگوی رسانه‌ای کشوری هستند که در حلقه دوم قدرت جهانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به تناسب این که ایران از قدرت سوم جهانی به قدرت دوم ارتقا پیدا کرده، رویکرد رسانه‌های برون مرزی در انعکاس اقتدار آن نیز باید متفاوت باشد.

این تحلیلگر مسائل راهبردی بیان کرد: بهترین روایت برای افول آمریکا، روایتی است که خود مستندسازان و پژوهشگران آمریکایی می‌گویند و رسانه اگر آن‌ها را نقل کند، کافی است و دیگر نیازی نیست ما بر روی این مسئله تحلیل بنویسیم.

کوشکی همچنین گفت: البته انتخاب تحلیل و مستندها در رسانه‌های برون مرزی مهم است، چرا که یک مستندسازی مانند مایکل مور بر این باور است که جمهوری‌خواهان بد هستند و دموکرات‌ها خوب، درحالی‌که مستندساز دیگری این واقعیت را بیان می‌کند که آمریکا دیگر نمی‌تواند رهبر جهان باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید اسباب دست ترجیح جمهوری‌خواهان به دموکرات‌ها باشیم، پژوهشگرانی هستند که در مورد آینده قدرت آمریکا صحبت می‌کنند و ما می توانیم منعکس کننده نتیجه پژوهش‌های آنها باشیم. در واقع روایت‌های آن‌ها و انتخاب روایتگر مهم است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: روایت رسانه‌های برون مرزی ایران از افول آمریکا نباید این طور باشد که آن‌ها فردا به گدایی می‌افتند، بلکه باید در نظر داشت که همانطور که صعود یک قدرت صد سال طول می‌کشد ممکن است سقوط آن نیز ۶۰ سال طول بکشد و تحلیل‌ها را با این منطق سازماندهی کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها