سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

طرح «ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج» در مجلس بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» گفت: طرح ممنوعیت به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها در پست‌های محرمانه در دستورکار کمیسیون است که تبصره ممنوعیت تحصیل و زندگی فرزندان مقامات در خارج را هم به آن الحاق می‌کنیم.
کد خبر: ۳۵۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ - 10August 2019

طرح «ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج» در مجلس بررسی می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «مهر»، با اشاره به اظهارات اخیر معاون حقوقی قوه قضائیه مبنی بر اینکه نمایندگان طرحی را ارائه کنند که بر اساس آن اگر فرزندان مقامات عالی‌رتبه نظام در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، پدران آن‌ها از سمت خود استعفا دهند، اظهار داشت: در حال حاضر طرح ممنوعیت به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها در پست‌های محرمانه و سری در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی است که ما قطعا پس از بحث و بررسی این مطلب را هم به عنوان یک تبصره به این طرح الحاق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طرح مذکور پس از بررسی در کمیسیون به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، افزود: در واقع در این طرح قید می‌کنیم که تحصیل و زندگی فرزندان مقامات در خارج از کشور ممنوع شود و در غیر این صورت، پدران آن‌ها از سمت‌شان کنار روند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکیدکرد: بنده معتقدم که تحت هیچ شرایطی نباید فرزندان مسئولان نظام در کشور‌های امپریالیستی به ویژه آمریکا، انگلیس و کانادا تحصیل و یا زندگی کنند چراکه مسئولان این کشور‌ها با جمهوری اسلامی در عناد هستند.

نوروزی تصریح کرد: تحصیل و زندگی فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در کشور‌هایی که با ما سر کینه و دشمنی دارند باید ممنوع شود، چرا که این کشور‌ها از هر طریقی به دنبال دستیابی به اطلاعات و اسرار کشورمان و ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما از لحاظ علمی هیچ کمبودی ندارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که فرزندان مسئولان به دنبال کسب دانش و تکنیک روز در خارج از کشور هستند، می‌توانند در کشور‌های همسو با جمهوری اسلامی همچون چین و روسیه تحصیل کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار