امام خامنه‌ای:

«معامله قرن» با همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم به شکست است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به زائران بیت‌الله الحرام تأکید کردند که معامله قرن با همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم به شکست است.
کد خبر: ۳۵۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ - 10August 2019

معامله قرن با همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم به شکست استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در پیامی به زائران بیت الله الحرام، برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا را به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی، محکوم کردن کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن و محکومیت جنگ‌افروزیهای امریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال آفریقا دانستند و با تأکید بر قرار داشتن مسئله فلسطین در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان، خاطرنشان کردند: ترفند معامله‌ قرن که به‌وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری است. همگان را به حضور فعال برای شکست این مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین نواب (نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی) آن را در صحرای عرفات قرائت کرد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الحَمدُلِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ صَلَّی اللهُ عَلی رَسولِهِ الکَریمِ الاَمین، مُحَمَّدٍ خاتَمِ النّبییّن، وَ عَلی آلِهِ المُطَهَّرین سیَّما بَقیَّة‌ِاللهِ فِی‌الاَرَضین، وَ عَلی اَصحابِهِ المُنتَجَبین وَ مَن تَبِعَهُم بِاِحسانٍ اِلی یَومِ الدّین.

موسم حج در هر سال، میعاد رحمت پروردگار بر امت اسلامی است. فراخوان قرآنیِ «وَ اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجّ» دعوت همگان در طول تاریخ بر سر این سفره‌ی رحمت است تا هم دل و جان خداجوی و هم نگاه و اندیشه‌ی خردورز آنان از برکات آن بهره‌مند گردد و هر سال درسها و آموخته‌های حج بوسیله‌ی جماعاتی از مردم به سراسر جهان اسلام برسد.

در حج، اکسیر ذکر و عبودیت که عنصر اصلی در تربیت و پیشرفت و اعتلای فرد و جامعه است، ‌در کنار اجتماع و اتحاد که نماد امت واحده است، و همراه با حرکت بر گرد مرکز واحد و در مسیری با هدف مشترک که رمز تلاش و تحرک امّت بر پایه‌ی توحید است، و با یکسانی آحاد حج‌گزار و نبود تمایز که نشانه‌ی برداشتن تبعیض‌ها و همگانی کردن فرصتها است، مجموعه‌ئی از پایه‌های اصلی جامعه‌ی اسلامی را در نمائی کوچک نشان میدهد. هر یک از احرام و طواف و سعی و وقوف و رمی و حرکت و سکون در اعمال حج یک اشاره‌ی نمادین به بخشی از بدنه‌ی تصویری است که اسلام از اجتماع مطلوب خود ارائه کرده است.

تبادل دانسته‌ها و داشته‌ها میان مردم کشورها و مناطق دور از هم و تعمیم آگاهی‌ها و تجربه‌ها و خبرگیری از وضع و حال یکدیگر و زدودن بدفهمی‌ها و نزدیک کردن دلها و انباشتن توانها برای مقابله با دشمنان مشترک، دستاورد حیاتی و بسی بزرگ حج است که با صدها گردهمائی مرسوم و معمول نمیتوان آن را به‌دست آورد.

آئین برائت که به ‌معنی بیزاری از همه‌ی بی‌رحمی‌ها و ستمها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگوئی و باج‌گیری مستکبران دورانها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملتهای مظلوم مسلمان است. امروز برائت از جبهه‌ی شرک و کفر مستکبران و در رأس آن امریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است، به ‌معنی محکوم کردن کانونهای تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر امریکائی است، به‌معنی نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است. به‌معنی محکومیت جنگ‌افروزیهای امریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال افریقا است که رنج و مرارت ملتها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبتهای سنگینی بر آنان وارد کرده است. به‌معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض براساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است، به‌معنی بیرازی از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرتهای متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ئی است که اسلام همه را به آن دعوت می‌کند.

اینها اندکی از برکات حج ابراهیمی است که اسلام ناب، ما را به آن فراخوانده است. و این، نماد مجسّمِ بخش مهمی از آرمانهای جامعه‌ی اسلامی است که هر سال به‌وسیله‌ی آحاد مردم مسلمان، به کارگردانی حج، نمایشی عظیم و پرمضمون پدید می‌آورد و با زبانی گویا همه را به تلاش برای ایجاد چنین جامعه‌ئی فرا میخواند.

نخبگان جهان اسلام که جمعی از آنان از کشورهای مختلف هم‌اکنون در مراسم حج حضور دارند، وظیفه‌ئی سنگین و خطیر بردوش میکشند. این درس‌ها باید به همت و ابتکار آنان به مجموعه‌ی ملتها و افکار عمومی منتقل شود و دادوستد معنوی اندیشه‌ها و انگیزه‌ها و تجربه‌ها و آگاهیها به‌دست آنها تحقق یابد.

امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام، مسأله‌ی فلسطین است که در رأس همه‌ی مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. بزرگترین ظلم قرنهای اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است. در این ماجرای دردآور، همه چیز یک ملت، سرزمینش، خانه و مزرعه و دارائیهایش، حرمت و هویتش مصادره شده است. این ملت به توفیق الهی شکست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پرشورتر و شجاعانه‌تر در میدان است، ولی نتیجه‌ی کار نیازمند کمک همه‌ی مسلمانان است. ترفند معامله‌ی قرن که به‌وسیله‌ی امریکای ظالم و همراهان خائن‌اش زمینه‌سازی میشود، جنایتی در حق جامعه‌ی بشری و نه ‌فقط ملت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعال برای شکست این کید و مکر دشمن فرا میخوانیم و به حول و قوه‌ی الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ی استکبار را دربرابر همت و ایمان جبهه‌ی مقاومت محکوم به شکست میدانیم.

قالَ اللهُ العَزیز: اَم یُریدونَ کَیداً، فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون. صَدَقَ‌اللهُ العَلیُّ العَظیم. توفیق و رحمت و عافیت و قبولی طاعات را برای همه‌ی حجاج محترم از خداوند مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه‌ای

14 مرداد 1398 مصادف با 3 ذی‌الحجة 1440

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار