مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

آثار ادبی و پژوهشی حوزه دفاع مقدس حمایت می‌شوند

«مجید جوادیان زاده» با اشاره به ایجاد همگرایی برای تولید آثار فاخر دفاع مقدس گفت: آثار ادبی و پژوهشی حوزه دفاع مقدس واجد ارزش حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 11August 2019

«مجید جوادیان زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در  یزد با اشاره به تولید کتب دفاع مقدس اظهار داشت: در سال گذشته 43 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در استان مجوز گرفتند و به چاپ رسیدند.

وی افزود: آمار امسال هنوز به طور کامل مشخص نیست اما اکنون چندین کتاب دفاع مقدس مجوز گرفتند و در مرحله چاپ یا عرضه به بازار به سر می برند که کتاب های «پایان انتظار» و «مسافر مجنون» از این دست هستند.

جوادیان زاده با بیان اینکه استان یزد امسال پایتخت کتاب ایران است، ادامه داد: در سال 98 یزد پیشگام برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب در حوزه دفاع مقدس، کودک و نوجوان و مذهبی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: این نمایشگاه ها تا پایان امسال برگزار می شود و برنامه های جنبی مثل رونمایی از کتب تازه انتشار یافته دفاع مقدس، جلسات نقد و بررسی کتب مکتوب و دیدار نویسندگان و خوانندگان آثار هم در نمایشگاه خواهد بود.

وی به برگزاری برنامه «قرار دانایی» تاکید کرد و گفت: این برنامه دیدار خواننده با نویسندگان مورد علاقه در عرصه جنگ است.

جوادیان زاده  اذعان کرد: آثار ادبی و پژوهشی حوزه دفاع مقدس که واجد ارزش باشند و در شورای فرهنگ عمومی تصویب شوند به شکل هایی از جمله چاپ کتاب یا خرید تعداد قابل توجهی از کتاب چاپ شده حمایت می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد «کتاب سال» را یک رویداد رقابتی استانی قلمداد کرد و یادآور شد: در این عرصه هم یکی از محورها را آثار مربوط به دفاع مقدس قرار داده ایم و  تلاش می کنیم از نویسندگان بومی که آثاری مربوط به جنگ را ایجاد کرده اند به شکل وِیژه حمایت و تشویق کنیم.

وی بیان کرد:  استان یزد بخشی از چرخه نشر کتاب مثل اشکال چاپ پیشرفته را ندارد همچنین فقدان برخی از مهارت های مربوط به چاپ مثل ویراستاری و صفحه آرایی حرفه  ای از  مشکلاتی است که روند چاپ کتب دفاع مقدس را به تاخیر می اندازد و یا با مشکل روبرو می کند.

جوادیان زاده نبود منتقدان حرفه ای و تخصصی در حوزه دفاع مقدس را از دیگر مشکلات این حوزه دانست، عنوان کرد: کسانی که ویژگی هایی که این عرصه را به درستی بدانند کمتر در استان حضور دارند و نبود نشریات تخصصی این حوزه برای معرفی آثار هم احساس می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان یزد  با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس بسیار مهم است، ادامه داد: توزیع مناسب متون دفاع مقدس در کتابخانه ها، انجمن های ادبی و فرهنگی و دانشگاه ها از دیگر مواردی است که ما سعی داریم به نحوه احسن انجام شود تا مردم بتوانند از آثار جنگ بیشتر بهره ببرند.

وی از برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی دفاع مقدس در سطوح مبتدی، پیشرفته و فوق پیشرفته در هفته کتاب خبر داد و گفت:  این دوره ها با حضور نویسندگان، صاحب نظران و منتقدین  با هدف ارتقا سطح کیفی متون ادبی و فرهنگی به نام این عرصه در هفته کتاب برگزار می شود.

جوادیان زاده کمک خبرگزاری تخصصی دفاع مقدس و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس برای ایجاد همگرایی در تولید آثار فاخر در زمینه جنگ را خواستار شد و افزود: تولید آثار فاخر دشوار است اما با همکاری می شود بستر های تولید آثار ادبی و فرهنگی حوزه دفاع مقدس را ایجاد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان یزد با اشاره به جهانی شدن شهر یزد بیان کرد: ترجمه آثار دارای استاندار های لازم از فارسی به انگلیسی یا عربی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه هایی است که باید اجرایی شود که توریست های حاضر در یزد بتوانند از این آثار بهرمند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار