موسوی:

اخبار مطرح شده درباره پیشنهادات فرانسه گمانه زنی رسانه‌ای است

سخنگوی وزارت خارجه اخبار مطرح شده درباره پیشنهادات فرانسه به ایران را گمانه زنی رسانه‌ای خواند و گفت: ماکرون اقداماتی را برای کاهش تنش شروع کرده که از این تلاش‌ها استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۳۵۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ - 12August 2019

اخبار مطرح شده درباره پیشنهادات فرانسه گمانه زنی رسانه‌ای استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید عباس موسوی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره برخی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر ارائه پیشنهاداتی از سوی ماکرون به روحانی در تماس‌ها و رایزنی‌های اخیر از جمله دعوت از روحانی برای شرکت در نشست گروه هفت و ... اظهار داشت: بعد از تحولاتی که به وقوع پیوست و با واکنش‌هایی که ایران نسبت به بی عملی‌های اتحادیه اروپا نشان داد، برخی کشور‌های اروپایی تلاش‌هایی را شروع کردند که بتوانند بر این مشکلات فائق بیایند.

موسوی افزود: از میان آنها، ماکرون رئیس جمهور فرانسه که عضوی از گروه 1+4 است، اقداماتی را برای کاهش تنش شروع کرده و جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده که از این تلاش‌ها استقبال می‌کند و این تلاش‌ها را نفی نمی‌کند و اگر تلاشی هست در راستای انجام تعهدات طرف‌های اروپایی به ویژه فرانسه است.

وی عنوان کرد: در این بین یکی دو بار فرستاده ویژه ماکرون به ایران آمد و عراقچی هم به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران به پاریس سفر کرد. از طرفی چندین مذاکره تلفنی بین آقایان روحانی و ماکرون انجام شد و در این بین پیشنهاد‌های مختلفی طبیعتا مطرح و حرف‌های زیادی رد و بدل می‌شود که این‌ها هیچ کدام قطعی نیست تا به سرانجام برسد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: برخی اخباری که گفته می‌شود و یا شنیده‌هایی که درز می‌کند، خیلی قابل اعتنا نیست و هر چه گفته می‌شود در حد گمانه زنی‌های رسانه‌ای است و پیش بینی‌هایی است که برخی احساس می‌کنند که شاید در این مکالمات و گفتگو‌ها و یا پیام‌هایی که رد و بدل می‌شود، مطرح بشود، ولی آن چیزی که قطعیت داشته باشد و بشود روی آن حساب کرد و خبری کرد، تا الان چیزی نداریم.

بر اساس این گزارش، در دو ماه اخیر (تیر و مرداد) روسای جمهور ایران و فرانسه پنج بار تلفنی گفت‌وگو کردند و امانوئل بُن مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه در این مدت دو بار به تهران سفر و پیام کتبی ماکرون را برای روحانی آورد و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز در سفری که اول مرداد به پاریس داشت ضمن دیدار با ماکرون پیام کتبی روحانی را به وی تحویل داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار