صنعاء بزودی از پدافند هوایی یمن رونمایی می‌کند

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: بزودی «درباره نیرو‌های پدافند هوایی و روند رو به رشد دفاع هوایی سخن خواهد گفت».
کد خبر: ۳۵۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ - 12August 2019

صنعاء بزودی از پدافند هوایی یمن رونمایی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، یکشنبه شب (11 اوت) از برخورداری کشورش از «پدافند هوایی» سخن گفت.

به گزارش شبکه «المسیره»، سریع توضیح داد: در آینده نزدیک، از نیرو‌های پدافند هوایی و روند روبه‌رشد مستمر دفاع هوایی سخن خواهیم گفت؛ روندی که پدافند هوایی را قادر می‌سازد در سطوحی بهتر مأموریت‌های خود را در مناطق مختلف، اجرا کند».

این مقام ارتش یمن همچنین اعلام کرد که «نیرو‌های مسلح یمن در صدد رونمایی از جدیدترین ابزار خود در پدافند هوایی است که وارد عرصه شده و در حال پس دادن آزمایش‌هایی تاریخی در تقویت توانمندی نظامی دفاعی یمن است.

به گفته یحیی سریع، توانمندی نظامی دفاعی یمن، «مایه افتخار همه مردم استوار یمن و مایه تحسین نسل‌های آتی است».

ارتش یمن تاکنون در حوزه موشکی و پهپاد، چند نمونه از دستاورد‌های خود را رونمایی کرده، اما تاکنون در حوزه پدافند هوایی رونمایی نداشته است.

اردیبهشت گذشته، ارتش یمن یک فروند پهپاد MQ1 ساخت آمریکا و متعلق به ائتلاف سعودی را که در حال پرواز بر فراز جنوب صنعاء بود، منهدم کرد.

سال گذشته نیز ارتش یمن از سرنگون کردن یک جنگنده ائتلاف سعودی خبر داد و ساعاتی بعد، ائتلاف سعودی با تایید خبر سقوط هواپیما اعلام کرد که جنگده از نوع «تورنادو» بوده؛ جنگنده‌ای که ساخت کشور انگلیس است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها