جهانگیری در دیدار با رئیس‌جمهور ترکمنستان:

همکاری ایران و ترکمنستان به نفع منطقه است/ ضرورت رفع موانع بانکی

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌ها و اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و ترکمنستان در زمینه‌های مختلف، گفت: توسعه همکاری‌های تهران- عشق آباد به نفع پیشرفت و توسعه منطقه است.
کد خبر: ۳۵۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ - 12August 2019

همکاری ایران و ترکمنستان به نفع منطقه است/ ضرورت رفع موانع بانکیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز در دیدار قربانقلی بردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان، از برگزاری خوب نخستین مجمع اقتصادی خزر به میزبانی این کشور تقدیر کرد و اظهار داشت: این همایش فرصتی برای تبادل دیدگاه‌های کشورهای عضو و گامی در جهت توسعه همکاریهای اقتصادی دوجانبه و چندجانبه است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه زمینه های فراوانی برای همکاری کشورهای ساحلی خزر وجود دارد افزود: کشورهای عضو مجمع اقتصادی خزر باید با شناسایی و رفع موانع پیش رو، ظرفیت های همکاری فیمابین را بیش از پیش فعال کنند.

جهانگیری با اشاره به سخنان رئیس جمهور ترکمنستان در مجمع اقتصادی خزر در خصوص مرز مشترک میان کشورهای عضو و وجود زمینه توسعه ترانزیت، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو باید با فعال کردن ظرفیت های موجود، بسترهای لازم برای توسعه مناسبات تجاری فیمابین را فراهم کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های بانکی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با رفع موانع پیش روی روابط بانکی، مسیر توسعه همکاری بخش خصوصی دو کشور را بیش از گذشته هموار کنیم.

رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور هیات ایرانی در مجمع اقتصادی خزر، ضرورت گسترش روابط‌ و توسعه مناسبات تهران-عشق آباد را یادآور شد.

قربانقلی بردی محمدوف با اشاره به وجود مرز مشترک دریایی دو کشور، گفت: ایران و ترکمنستان می توانند در پروژه های مشترک انرژی در حوزه دریای خزر همکاری های فیمابین را گسترش دهند.

وی با تاکید بر اینکه ترکمنستان اهمیت فراوانی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است خاطرنشان کرد: عشق‌آباد علاقه مند است مناسبات خود را با تهران در همه زمینه ها گسترش دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها