فرزند شهید محرابی روایت کرد؛

ماجرای تغییر اسم دختری به «زینب» توسط سردار سلیمانی

فرزند شهید محرابی به بیان ماجرای حضور سردار قاسم سلیمانی در منزل‌شان و تغییر نام دختر دایی‌اش اشاره کرد.
کد خبر: ۳۵۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ - 13August 2019

ماجرای تغییر نام دختری به دست سردار سلیمانیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت عید قربان سردار حاج قاسم سلیمانی به دیدار خانواده شهید مدافع حرم حسین محرابی رفت. در این دیدار سردار سلیمانی با سه فرزند و همسر شهید دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک صحبت‌های آنان را شنید. زینب محرابی دختر بزرگ شهید محرابی روایت این دیدار را اینگونه تعریف کرد:

شب عرفه حاج قاسم به گوشی من تماس گرفت و کمی صحبت کرد، ایشان را به منزل دعوت کردم که گفت مشهد هستیم و اگر فرصت کنم میایم. فردا صبح ساعت هشت بود که مادرم اطلاع داد از طرف حاج قاسم تماس گرفته‌اند و قرار است به منزل ما بیایند.

خیلی مشتاق بودم که ایشان با من تماس گرفت. وقتی به خانه رسید در حال خواندن نماز بودم. بعد از نماز کنارشان نشستم و احوالپرسی کردیم. انقدر آرامش داشت که ماهم آرام شدیم. به ایشان گفتم همیشه در مقابل دوستانم شما را عمو صدا می‌کنم، بهانه می‌گرفتند که این چه عمویی است تا به حال خانه‌تان نیامده. به حاجی گفتم امکان دارد به شما عمو بگویم؟ اجازه دادند و به اتاقم آمدند عکس عماد و جهاد مغنیه که در اتاقم بود را به ایشان نشان دادم و خواستم پشت آن چیزی برایم بنویسند که نوشتند «امیدوارم مورد الطاف شهید باشید».

حاج قاسم در این دیدار که خانواده دایی‌ام حضور داشتند نام دختر خردسال دایی‌ام که آرشیدا بود را با موافقت خانواده به «زینب» تغییر داد. حالا با این حساب من زینب بزرگ خانواده شدم و دختر دایی‌ام زینب کوچک خانواده. حاج قاسم در تعریف از این نام گفت: زینب اسم دختر پیامبر است.

شهید حسین محرابی متولد شهریورماه سال 56 و از رزمندگان مدافع حرمی است که از طریق لشکر فاطمیون و همزمان با سالروز تولدش برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفت. وی در اولین اعزامش به سوریه پس از 75 روز در دهم آذرماه سال 1395 در آخرین روزهای ماه صفر و در ایام شهادت امام رضا (ع) در منطقه حلب به شهادت رسید. از وی سه فرزند به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها