آیت‌الله شیخ عیسی قاسم:

زندانیان بحرین بخاطر «حرف حق» زندانی شده‌اند

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم با انتشار نامه‌ای به زندانیان بحرین خواستار حفظ حقوق آن‌ها شده است.
کد خبر: ۳۵۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ - 13August 2019

زندانیان بحرین بخاطر «حرف حق» زندانی شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین با انتشار نامه‌ای به زندانیان این کشور خواستار حفظ حقوق آن‌ها شد.

رهبر شیعیان بحرین در این نامه زندانیان بحرینی را با شرافت ترین افراد توصیف کرده که به خاطر سخن و موضع گیری به حق خود، زندانی شده‌اند.

متن کامل نامه آیت الله شیخ عیسی قاسم به زندانیان بحرین به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اللهُمَّ صلِّ علی المصطفی خاتمِ النبیِّین والمُرسلین وآلِهِ الطَّاهرِین..

زندانیان آزاده عزیز در بحرین، ای زندانیان (راه) ایمان، آزادی، عزت و کرامت. ای صدایی که ندای آزادی سرداده و هرگز خاموش نمی شود، ای کلمه حقی که زنده می کند و نمی میرد، ای نوری که ظلمت را در هم می شکند و شکست نمی خود و ای آگاهی که نمی شود در برابرش مقاومت کرد.

شما زندانیانی هستید که نورتان از میان دیوار عبور و دلها را روشن می کند، ناراحتی ها را از بین می برد و ما را با اراده به پیش می برد، صبر شما مدرسه است، آگاهی شما برای ما دلیل است و صبرتان راهنما، سکوت شما سخرانی رسا است.

آزار دیدن شما، زخمی خونین بر قلب ها است، تلاوت شما، یا خدا کردنتان، دعای شما و حمد و ثنای خداوند متعال گفتن در تاریکی زندان ها تبدیل به نورهایی می شود که بر تمام عرصه های کشور می تابد و شعاع آن به تمام قلب های پذیرنده ی هدایت و نور می رسد.

زندانیان عزیز و بزرگوار ما؛

زندانیان فضیلت و کرامت، همگان از دردها و سختی ها و رنج های شما باخبر هستند اما این شما هستید که با این دردها و سختی ها به طور واقعی زندگی می کنید. شما ماهیت سخت آن را از نزدیک لمس می کنید و تلخی آن به کامتان می رود.

همه چیز در برابر خداوند متعال آشکار است و نزد او محفوظ می ماند، شما ثوابی کریمانه و بزرگ در پیش دارید که هیچ کس حتی نمی تواند آرزویش را داشته باشد یا آن را تصور کند.

شما زندانیان شرافت و با شرافت ترین شرافتمندان هستید. به خاطر سخن حقی که گفتید و موضع گیری به حقی که داشتید زندانی شدید. شما برای این زندانی شدید که تجاوز به دینتان برایتان دردناک بود. برای ظلمی زندانی شدید که به مظلومان روا می شد و در برابر آن سکوت نکردید. شما برای این زندانی شدید که حقی در حال پایمال شدن بود اما شما راضی نشدید که پایمال شود، شما برای این زندانی شدید که منکری در حال وقوع بود پس به سرعت آن را محکوم کردید.

زندانی شدید زیرا فریاد احقاق حقوق، بازگشت به عدالت، برقراری عدالت، احترام به دین و ارزش ها، احترام گذاشتن به شریعت و احکام دین، احترام به انسانیت و زیر پا نگذاشتن حقوقش را سر دادید.

برای تمام شرافتمندان، بی گناهان، مظلومان، تمام مستضعفان، تمام شهدا و تک تک قطره های خون مظلومان که به زمین ریخته شد زندانی شدید و به سوی زندان گام برداشتید. چه بزرگ است این نیکی شما و چه حق بزرگی بر گردن همگان دارید.

هر روز و در هرساعت و لحظه ای چه ایستاده باشید و چه نشسته، بیدار باشید یا خواب در حال رسیدن به پیروزی عظیم و جمع آوری خیرات و برکات و ذخیره ای عظیم هستید و هیچ چیز نزد خداوند متعال از بین نمی رود.

این موارد مادامی که زندانی برای خداوند زندانی شده و در راه او باقی بماند، با خداوند صادق باشد، به اهداف دینش پایبند باشد، به شریعت پایبند باشد برای او صدق می کند. زندانی که اینگونه باشد در جهاد دائم در راه خداوند است و عبادتش مستمر و ثواب او پیوسته است.

مردم چگونه می توانند حق زندانیان دین و شرافت و آزادی و عزت و کرامت را ادا کنند؟

تنها راه ادا کردن دین آنان پایداری در راه احقاق حق، باطل کردن باطل، اقامه عدالت، از بین بردن ظلم، حفاظت از دین، بازگرداندن کرامت، پاسداری از آزادی، پایان دادن به ضعف و اقدام بجا است.

این اولین (ابتدایی ترین) حق زندانیان بر مردم است، تمامی حقوقشان باید حفظ گردد و هر حقی موضوع خودش را دارد.

خداوند آزادی زندانیان عزیز در بحرین و تمامی زندانیان مظلوم دیگر را فراهم سازد و پیروزی سریع تمامی مظلومان را محقق سازد.»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها