بازگشت بیش از 1700 آواره سوری به کشورشان

در ادامه روند بازگشت آوارگان سوری، طی 24 ساعت گذشته بیش از هزار و 700 آواره از مرز‌های لبنان و اردن به میهن خود بازگشتند.
کد خبر: ۳۵۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ - 13August 2019

بازگشت بیش از 1700 آواره سوری به کشور خودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روند بازگشت آوارگان سوری حاضر در لبنان و اردن به کشور خود همچنان ادامه دارد.

مرکز روسی مصالحه بین طرف‌های متخاصم در سوریه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته بیش از هزار و 700 آواره سوری به میهن خود بازگشته‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مرکز گزارش داد که در این بازه زمانی، هزار و 755 آواره سوری از اراضی کشور‌های مجاور به سوریه بازگشته‌اند.

در جزئیات این خبر آمده است که 324 آواره (97 زن و 165 کودک) از لبنان و از طریق گذرگاه «جدیده یابوس و تلکلخ» وارد سوریه شدند.

این در حالی است که هزار و 431 نفر دیگر (429 زن و 730 کودک) نیز از اردن به سوریه بازگشتند.

به گزارش این مرکز، یگان‌های وابسته به نیرو‌های مهندسی ارتش سوریه هم در این مدت زمانی، مشغول مین‌روبی بودند.

این نیرو‌ها موفق شدند بیش از دو هکتار از اراضی را مین‌روبی و 31 بسته قابل انفجار را نیز منفجر کنند.

در همین ارتباط، مرکز هماهنگی سوریه و روسیه در امور بازگشت آوارگان سوری اواسط تیر گذشته اعلام کرد که آمریکا و همپیمانان غربی آن و تروریست‌ها همچنان در روند بازگشت شهروندان سوری به وطنشان مانع‌تراشی می‌کنند.

مرکز هماهنگی سوریه و روسیه افزود: «واشنگتن و برخی کشور‌های غربی تمایلی به بازگشت زندگی صلح‌آمیز ملت سوریه ندارند و به همین دلیل سعی می‌کنند در روند بازگشت شهروندان سوری به وطنشان مانع‌تراشی کنند».

این مرکز با بیان اینکه آمریکا همه قوانین بین المللی را در مناطق تحت اشغال خود نقض می‌کند، اعلام کرد که اوضاع اردوگاه‌های «الهول» و «الرکبان» به دلیل عدم تمایل آمریکا به پایان دادن به بحران آوارگان، فاجعه‌آمیز است».

در ادامه این بیانیه تاکید شد که «بیش از 28 هزار آواره در در اسارت گروه‌های تروریستی به سر می‌برند و گروه‌های تروریستی از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند».

مرکز هماهنگی سوریه و روسیه در پایان بیانیه خود از نظامیان آمریکایی خواسته‌اند تا اقدامات جنایتکار گروه‌های تروریستی در الرکبان را متوقف و شرایط را برای خروج آوارگان از اردوگاه مزبور بدون هیچ‌گونه قید و شرطی فراهم کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها