فرمانده الغدیر یزد:

دیدگاه تمدن اسلامی با تلاش خبرنگاران دست یافتنی است

سرهنگ رضا پورشمسی خبرنگاران را سفیران آحاد مردم دانست و گفت: آرمان‌های تمدن اسلامي ذكر شده در بيانيه گام دوم انقلاب، با تلاش خبرنگار دست یافتنی می شود.
کد خبر: ۳۵۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ - 13August 2019

دیدگاه تمدن اسلامی با تلاش خبرنگاران دست یافتنی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «رضا پورشمسی» فرمانده الغدیر یزد امروز در دیدار صمیمی با خبرنگاران با قرائت آخرین خبر ارسالی شهید صارمی اظهار داشت: این شهید تا آخرین لحظه زندگی اش دست از وظیفه خطیر خبرنگاری بر نداشت.

وی خبرنگاران را سفیران آحاد مردم دانست و افزود: آنان می‌توانند مسئولان را به پاسخگویی موظف کنند و مسئولان را به معنی واقعی کلمه مسئول نگه دارند يا به عبارتی مورد سئوال قرار دهند.

فرمانده الغدیر یزد تاکید کرد: خبرنگاران به عنوان پیشران توسعه‌ی مبتنی بر تکامل انسان‌ها در کشورمان هستند ولی کشورهای غربی توسعه و عمدتاً توسعه اقتصادی را مدنظر دارند.

سرهنگ پورشمسی بیان کرد: کشورهای غربی، کشورها را  توسعه‌ یافته و غیر توسعه‌ یافته دسته‌ بندی می کنند ولی در کشورمان توسعه مبتنی بر تکامل انسان‌ها و رسیدن به تمدن اسلامی مورد اهتمام بنابراین خبرنگاران مسئولیت خطیری برعهده دارند و قطعاً اگر از دیدگاه تمدن اسلامی فعالیت کنند، این وظیفه خطیرتر نیز خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به آرمان تمدن اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، یادآور شد: «ویل دورانت» فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسنده آمریکایی در جلد یازدهم كتاب تاریخ تمدن، پیدایش و اضمحلال تمدن اسلامی از حوادث بزرگ تاریخ است.

وی افزود: در این کتاب آمده است «اسلام طی پنج قرن از لحاظ نیرو، نظم، بسط قلمرو، اخلاق نیک، تکامل زندگی، ادبیات و علوم طب و فلسفه پیشاهنگ جهان بود ودنیای اسلام در جهان مسیحیت نفوذهای زیادی داشت  و علمای مسلمات ریاضیات، طبیعیات، هیات و طب را به کمال رساندند و به اروپا ارسال کردند.»

فرمانده الغدیر نگاه سازمانی سپاه پاسداران به همه آحاد مردم را نگاه انقلابی يا غير انقلابی دانست و ادامه داد: دايره انقلابی بودن مردم به مراتب وسيع‌ تر از دايره غير انقلابی است به طوری كه اكثريت مردم و مسئولان را دربر می گيرد ولی عده قليلی هم هستند كه با ايجاد اخلال در جامعه امنيت، جان و ناموس اين مردم را نشانه رفته‌اند كه با آنها با جديت و اقتدار مقابله خواهيم كرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار