بصیری:

برخی رسانه‌های داخلی مرعوب فضای رسانه‌ای غربند

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: نخستین گام مقابله با تبلیغات دشمن، شناسایی جریان رسانه‌ای آنهاست که متاسفانه در فضای رسانه‌ای ما شناخت دقیق از رسانه‌های غرب وجود ندارد و بسیاری به ویژه در فضای مجازی مرعوب رسانه‌های غربی هستند.
کد خبر: ۳۵۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ - 13August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» با موضوع (بررسی راهبرد دشمن در جنگ تبلیغاتی علیه ایران اسلامی و الزامات مقابله با آن) در ارتباط تلفنی با مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه روانه آنتن شبکه «رادیو گفت‌وگو» شد.

مسعود بصیری اظهار داشت: در واقع راهبرد‌ها و استراتژی دشمن در حوزه رسانه متعدد است که طی سال‌های متعدد از آن استفاده کردند، البته تعدد آن به معنای کثرتش نیست، در مقاطع مختلف تغییر راهبرد‌ها را با استفاده از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های گوناگون در پیش گرفتند، اما یک راهبرد اصلی در اغلب اوقات مدنظر رسانه‌های بیگانه بوده و آن تضعیف امید و باور نسبت به انقلاب و توانمندی‌های جمهوری‌اسلامی و به ویژه اقدام برای حل مشکلات مردم و همچنین تضعیف باور ایستادگی و مقاومت که ذیل همان باور‌های اسلامی تعریف می‌شود.

وی افزود: برای بسط و گسترش ناامیدی در میان مردم و تضعیف باور ایستادگی و مقاومت از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کردند، بزرگنمایی برخی از اتفاقاتی که در کشور روی می‌دهد، اتفاقاتی، چون اختلافاتی در حوزه سیاسی، اختلاس یا مواردی از این دست که شاید در هر کشوری اتفاق بیافتد، اما راهبرد دشمنان ما و رسانه‌های بیگانه ناامید کردن مردم از باور این آرمان است که می‌توانیم خودمان مشکلات‌مان را حل کنیم. دشمن و رسانه‌هایش برای پیشبرد ترویج ناامیدی در کشور، بزرگ‌ترین تاکتیکش اختلاف‌اندازی و استفاده از شیوه قدیمی اختلاف بینداز و حکومت کن است که به انواع مختلف استفاده شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه ادامه داد: در حال حاضر غربی‌ها جمهوری‌اسلامی را به یک کشور مهدوی و مدینه فاضله مقایسه می‌کنند و سطح توقع مردم در اداره یک کشور در جامعه جهانی با همه بحران‌ها و مشکلاتش را به حدی بالا می‌برند که با کوچک‌ترین مشکل و مساله‌ای را مردم ناامید کند یا اتفاقات مختلفی که در حوزه اقتصادی روی می‌دهد با همه مشکلاتی که داریم، دلیل ناکارآمدی و نابلدی مسئولان جمهوری‌اسلامی در حل مشکلات جلوه می‌دهند. اما مساله این است که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ۴۰ سال ما را تحت تحریم قرار داده است.

مسعود بصیری گفت: اگر کشوری مثل فرانسه را که تولیدکننده هواپیمای ایرباس است، تحت تحریم قرار بگیرد، به طور قطع نمی‌تواند مشکلات خودش را حل کند یا همین آمریکا که امروز داعیه‌دار بزرگ‌ترین تولید کننده اقتصادی در تولید ناخالص ملی است، اما چند وقت پیش برنی سندرز اعلام کرد برخی از دانشجویان آمریکایی برای این‌که بتوانند هزینه‌های خودشان را سامان دهند، از وعده‌های غذایی خودشان کم می‌کنند یا در بحث تجهیزات نظامی که آن‌ها به کرات توان نظامی ما را زیر سوال می‌برند و قدرت مانور خودشان را به لحاظ نظامی به رخ ما و همه جهانیان می‌کشند.

وی افزود: در زمان تبلیغات‌ریاست جمهوری، ترامپ از تجهیزات نظامی آمریکا در کشور‌های دیگر که امکان استفاده از ۵۰ درصد آن وجود ندارد، خبر داد، برای این‌که هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها را نداریم. در همین شرایط آن‌ها دست تهدید‌های نظامی یا نمایش قدرت می‌زنند یا ادعای محافظت نظامی از کشتی‌های حامل نفت خودشان را در خلیج‌فارس دارند و مواردی از این قبیل. در برابر این مسائل چندی پیش سردار سلامی گفت: ما در مقابل دشمنی ایستادیم که هیکل تنومندی دارد و نمایش قدرت بسیار زیبایی دارد. اگر از دریچه هالیوود به غرب نگاه کنید، آنرا یک مدینه فاضله دوست داشتنی با محبت است که همه چیز در آنجا شکل و شمایل زیبایی دارد و مردم بدون مشکلات اقتصادی با هم خوبند.

رئیس سازمان بسیج رسانه در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: در حالی که این هیکل تنومند دچار پوکی استخوان است، همین اتفاقی که در فرانسه رخ داد و اکنون چهل هفته است که مردم فرانسه شنبه‌ها تظاهرات خیابانی می‌کنند و شنونده‌های شما زنی را در میان تظاهرات کننده‌ها دیدند که از فقر می‌نالید. از آن طرف ترامپ می‌گوید ۵۰ میلیون نفر از مردم آمریکا نگران وعده بعدی غذای‌شان هستند. اما ما با تبلیغات سوء دشمنان چه باید بکنیم؟ در مقابل ما تبلیغات عظیمی از رسانه‌های دشمن وجود دارد که مقابله با آن نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی است، اما با این حال نخستین گام شناسایی جریان رسانه‌ای دشمن است که ضرورت دارد، رسانه‌ها و خبرنگاران ما تحولات رسانه‌ای غرب را بشناسند، متاسفانه در فضای رسانه‌ای ما شناخت دقیق از رسانه‌های غرب وجود ندارد و بسیاری به ویژه در فضای مجازی مرعوب رسانه‌های غربی هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار