در دومین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی؛

جهانگیری: اقتصاد کشور به نقطه تعادل رسیده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد کشور بعد از یک شوک بزرگ و تلاطم در سال گذشته، حالا به نقطه تعادل جدیدی رسیده است.
کد خبر: ۳۵۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ - 13August 2019

جهانگیری: اقتصاد کشور به نقطه تعادل رسیده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دومین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد اظهار داشت: همه شاخص‌ها از جمله شاخص بورس و اشتغال چند ماه گذشته حکایت از رسیدن به نقطه تعادل جدید در اقتصاد دارد.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا و اینکه آن‌ها قصد براندازی نظام را داشند و حتی به صراحت آن را اعلام کردند گفت: این تحریم‌ها در تاریخ آمریکا علیه یک کشور بی سابقه بوده است و آن‌ها سعی کردند از طریق فروپاشی اقتصادی به هدف براندازی برسند که موفق نشدند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: معیشت و رفاه مردم، محدود کردن منابع ارزی کشور و مقابله با منابع درآمدی دولت از مهم‌ترین روش‌های آمریکایی‌ها برای مقابله با مردم ایران بوده است.

جهانگیری گفت: در چنین شرایطی تشکل‌های اقتصادی و فعالان بخش خصوصی می‌توانند با کمک و همراهی دولت در بسیاری از مشکلات فائق آیند و اجازه ندهند سختی زیادی که در بخشی از مردم به علت تحریم‌ها تحمیل شد بیشتر شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: البته نمی‌توان گفت: همه علت‌های شوک و تلاطم پارسال به تحریم‌ها بر می‌گردد بلکه ممکن است ما هم در سیاست هایمان اشتباهاتی کرده باشیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری همسایگان ایران و ضرورت استفاده از آن در دوره تحریم گفت: امروز بهترین فرصت ارتباط با همسایگان کشورمان است و ما از فعالیت تشکل‌های اقتصادی برای ارتباط هر چه بیشتر با همسایگان و صادرات استقبال و موانع پیشرو را بر می‌داریم.

جهانگیری در ادامه بر ضرورت واگذاری درست شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: پیش از دولت یازدهم فقط ۱۲ درصد از واگذاری‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، اما در دولت یازدهم ۶۵ درصد واگذاری‌ها و در دولت دوازدهم هم صددرصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: البته برخی ممکن است در جاهایی در خصوص واگذاری‌ها انتقاداتی داشته باشند که بخشی از آن‌ها هم ممکن است به واگذاری نهادهای عمومی باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما می‌خواهیم شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ به معنای واقعی کلمه به بخش خصوصی واگذار شود نه نهادهای عمومی، بنابراین روند فعلی را ادامه خواهیم داد.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چاره‌ای جز حرکت در مسیر رسیدن به توسعه نداریم افزود: ایران هم از نظر تمدنی و تاریخی و هم از نظر جغرافیایی و منابع طبیعی و انسانی ظرفیت رسیدن به مرحله توسعه یافتگی را دارد و همه باید در این باره تلاش کنیم.

وی گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که نسل جدید بتواند در این باره وارد میدان شود و ایران را به توسعه یافتگی برساند هر چند راه و کارهای زیادی در این مسیر باقیمانده است که باید به سرانجام برسانیم.

در بخشی از این همایش از نمایندگان پیشکسوت در تشکل‌های اقتصادی و همچنین اتاق‌های برتر بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌ها با حضور معاون اول رئیس جمهور تجلیل شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها