سردار هادیانفر خبر داد؛

آغاز طرح «انضباط اجتماعی» از مهرماه/ فوت روزانه ۴۶ نفر در جاده‌های کشور

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به جان‌باختن روزانه ۴۶ نفر در جاده‌های کشور گفت: طرح انضباط اجتماعی از مهرماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ - 14August 2019

آغاز طرح انضباط اجتماعی از مهرماه/ ۲۷ درصد از کشته‌ها عابرین پیاده هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاری کار بسیار سختی است، اظهار داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

وی ادامه داد: رسالت رسانه بر مبنای صداقت است و مردم اخبار را از رسانه‌ها که منبع آن خبرنگاران هستند، دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه کشور ما امروز به راهکار‌های تحولی نیازمند است، گفت: امروز مجموعه پلیس راهور نیازمند طرح‌های تحولی است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: بعضی از برنامه‌ها نیازمند منابع و مطالبات اجتماعی است تا از تک‌صدایی به کمپین اجتماعی برسد و مسئولان را مکلف به پاسخگویی کند.

وی توسعه انضباط ترافیکی را از برنامه‌های پلیس راهور ناجا عنوان و بیان کرد: توجه به خطوط عابر پیاده، استفاده از روگذرها و زیرگذرها، توقف قبل از خطوط عابر پیاده، الزام موتورسوار‌ها به رعایت قانون و حضور نیافتن در خطوط ویژه از اهداف این طرح است که از مهرماه آغاز خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه گفت: عابرین پیاده ۲۷ درصد از کشته‌های تصادفات را شکل می‌دهند که این برای کشور ما یک هشدار است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه روند کاهش تصادفات متوقف شده است، افزود: در دو سال گذشته افزایش میزان تصادفات را شاهد بودیم و در چهار ماهه امسال شش هزار و ۵۳۴ نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: روزانه ۴۶ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. همچنین هر ساعت دو نفر فوت می‌کنند و شش نفر مجروح می‌شوند که شهرداری و وزارتخانه‌های راه و بهداشت در فوت این افراد، مسئول هستند.

طرح «بانوان فرهنگ‌یار ترافیک» از امروز کلید خورد/ توقف خط تولید پراید از سال ۹۹

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: باید همه ما به طور جد در حوزه انضباط اجتماعی وارد شویم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ما نمی‌توانیم برای هر نفر یک پلیس و یک دوربین قرار دهیم؛ لذا مردم، خودشان باید احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد از کشته‌های سوانح رانندگی، مربوط به تصادفاتی است که در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد، افزود: باید از وزارت راه سوال کرد که چرا از ابتدای سال تا کنون با توجه به مختصاتی که پلیس راهور به آن‌ها داده است، هیچ کاری در جهت رفع این مشکل نکردند.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: بیمه مرکزی در حوزه کاهش تصادفات و تلفات واقعا کم‌کاری می‌کند؛ چطور بیمه مرکزی حاضر می‌شود برای هر نفر متوسط ۲۲۰ میلیون دیه دهد، اما در حوزه کاهش تصادفات کاری نمی‌کند؛ این چه منطقی است.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی است، اظهار داشت: ظرفیت همیار پلیس از سال ۸۴ اوج گرفت و همکاری‌های خوبی در این حوزه انجام شد که تأثیرگذار بود و باعث کاهش ۱۸ درصدی تصادفات شد.

وی با بیان اینکه طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک از امروز کلید می‌خورد، گفت: در این طرح با آموزش خانم‌ها، آن‌ها به عنوان بازرس نامحسوس حکم دریافت خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: تاکنون بیش از شش میلیون خانم در کشور گواهینامه دریافت کرده‌اند که می‌توان از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه به دنبال این هستیم که خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف شود، افزود: نامه رسمی این موضوع ابلاغ شده است.

شهرداری باید در خصوص ساخت مراکز تجاری بدون پارکینگ پاسخگو باشد

وی با اشاره به معضل پارک دوبل در تهران با انتقاد از شهرداری گفت: شهرداری‌های مناطق خانه‌ها را به مراکز تجاری تبدیل می‌کنند در حالی که هیچ‌گونه پارکینگی در آن‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: امروز متأسفانه تمامی خانه‌های حیاط‌دار به رستوران، کافی‌شاپ و آموزشگاه موسیقی تبدیل شده‌اند و شهرداری باید در این خصوص توضیح دهد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۴۹ درصد از دوربین‌های سطح جاده‌های کشور معیوب است، افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی قرار بر این بود که دو هزار دوربین به سطح جاده‌ها اضافه شود، اما متأسفانه هنوز کاری صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: با روند کنونی فعالیت آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی مخالف هستیم و اگر این آموزشگاه‌ها روند کار خود را تغییر ندهند به دنبال راهکار جایگزین برای آن‌ها خواهیم رفت.

طرح کاهش آلودگی هوا با نگاه درآمدزایی اجرا شده است

رئیس پلیس راهور ناجا درباره طرح کاهش آلودگی هوا در تهران نیز گفت: موضوع اصلی در این طرح، کسب درآمد‌ برای شهرداری است و بیشتر با هدف کسب درآمد به این طرح نگاه شده است، نه کاهش آلودگی و ترافیک.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها