سفیر ایران در آفریقای جنوبی:

دولت آمریکا به اعمال تحریم اعتیاد دارد

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، کوبا، ونزوئلا و فلسطین حاضر در نشستی در آفریقای جنوبی، رویکرد زورگویانه دولت آمریکا را محکوم کردند.
کد خبر: ۳۵۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ - 14August 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، کوبا، فلسطین و ونزوئلا در آفریقای جنوبی دیروز (سه‌شنبه) در جریان یک نشست هم‌اندیشی در این کشور، دولت آمریکا را به دلیل «زورگویی»، «ارعاب»، «محاصره اقتصادی» و «تحریم‌ها» که به گفته آن‌ها به تجارت بین‌المللی آسیب رسانده و صلح جهانی را تضعیف می‌کند، محکوم کردند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» نمایندگان کشور‌های یاد شده در جریان برگزاری «هم‌اندیشی همبستگی بین‌المللی» در «ژوهانسبورگ» آمریکا را محکوم کردند.

«رودولفو بنیتز ورسن» سفیر کوبا در آفریقای جنوبی اظهار داشت: کشور‌هایی که با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مواجه هستند باید متحد شوند. وی خاطر نشان کرد که کشورش علی‌رغم محاصره اقتصادی آمریکا، پیشرفت کرده است.

«محسن موحدی قمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی نیز گفت: واشنگتن به تحریم‌ها و محاصره اقتصادی یکجانبه اعتیاد دارد.

سفیر ایران در آفریقای جنوبی با تاکید بر اینکه چند جانبه گرایی تنها راه حل خاتمه بخشیدن به درگیری‌های جهانی است، از کشور‌های جهان خواست برابر آمریکا و زورگویی‌های این کشور مقاومت کنند.

«آلوین بوتز» معاون وزیر روابط و همکاری بین‌الملل آفریقای جنوبی نیز از آمریکا خواست که به سازمان ملل و تصمیمات آن احترام گذارد.

وی گفت: هر عضو سازمان ملل متحد، باید تابع آن باشد. یکجانبه گرایی استقلال ارضی و دستاورد‌های دموکراتیک را تضعیف می‌کند.

دولت آمریکا سال‌هاست که ایران، کوبا، ونزوئلا و برخی کشور‌های دیگر را با بهانه‌های واهی تحریم کرده و سعی در تضعیف و براندازی دولت‌های منتخب و مخالف سیاست‌های خود دارد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در همین راستا 18 اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج و تحریم‌های معلق شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. این تحریم‌ها از مرداد ماه و آبان ماه سال گذشته اجرایی شده‌اند. واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاست موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز علیه ایران دست زده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار