افتتاح یادمان 14 شهید گمنام کوه خضر نبی (ع)

این یادمان که با استفاده از معماری اسلامی و سنتی در کوه خضر نبی(ع) احداث گردیده و این نقطه به عنوان سومین مکان زیارتی استان قم بعد از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، برای زائرین و مجاورین محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹ - 08June 2013

افتتاح یادمان 14 شهید گمنام کوه خضر نبی (ع)

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ،در افتتاحیه ی  این یادمان که با حضور امام جمعه قم آیت ا... سعیدی، استاندار جناب آقای پیریایی، فرمانده ارشد سپاه قم سردار مهدوی نژاد، جمعی از مسئولین شهری و خانواده معظم شهداء و ایثارگران برگزار شد، استاندار قم با سخنانی از مقام شامخ شهداء و ایثارگران استان تجلیل نمود؛ سپس مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم، برادر کربلایی، از روند پیشرفت کار احداث یادمان گزارشی ارائه نموداضافه مینماید در ساخت و طراحی این یادمان از بتن نمایان با رنگ و طرح چوب استفاده گردیده است .
وی یاداور شد پس از یادمان شهدای گمنام ناهارخوران گرگان، دومین یادمانی است که بدین سبک اجراء شده است؛ صلابت و عظمت در عین حال سادگی این یادمان، یادآور روحیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس میباشدارتفاع این یادمان حدود 18 متر و دارای 500 مترمربع زیربناست که هماهنگی با محیط پیرامونی و بافت کوه خضر نبی(ع) از دیگر ویژگیهای طرح به شمار میآید.
در پایان این مراسم که با مداحی و ذکر توسل به اهل بیت(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء به ویژه شهدای گمنام همراه بود، به تعدادی از جانبازان،  ایثارگران و دستاندرکاران پروژه لوح یادبود اهدا شد. در این مراسم معاون فنی و مهندسی بنیاد حضور داشت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار