آماده شدن لبنانی‌ها برای جشن‌های پیروزی؛ سید حسن نصرالله سخنرانی می‌کند

همزمان با آماده شدن لبنانی‌ها برای برگزاری جشن‌های سیزدهمین سالگرد پیروزی تاریخی بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بر پایبندی به معادله ارتش، ملت و مقاومت تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ - 15August 2019

آماده شدن لبنانی‌ها برای جشن‌های پیروزی؛ سید حسن نصرالله سخنرانی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نبیه بری در سخنانی به مناسبت سیزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت و مردم لبنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی در سال 2006، بر اهمیت چنگ زدن لبنانی‌ها به معادله ارتش، ملت و مقاومت تاکید کرد.

از سوی دیگر جبهه عمل اسلامی لبنان بر درست بودن گزینه مقاومت و آمادگی کامل برای دفع هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت سیزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 در برابر رژیم صهیونیستی، آن را پیروزی الهی خواند و بردرست بودن گزینه راهبردی مقاومت و درست بودن معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت و آمادگی کامل برای دفع هرگونه حماقت یا تجاوزی که ممکن است دشمن صهیونیستی غاصب به آن دست بزند، تاکید کرد.

این گروه لبنانی به نقش پیشتازانه جمهوری عربی در جنگ جولای و نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران از طریق حمایت صریح از مقاومت اشاره و تاکید کرد اگر این حمایت‌ها نبود، پیروزی تاریخی در آن جنگ به دست نمی‌آمد و دشمن صهیونیستی، لبنان را بلعیده بود. به کسانی که خواهان نابودی مقاومت و پایان یافتن آن و خلع سلاحش هستند، می‌گوییم این مقاومت است که از شما محافظت کرده است و به لطف مقاومت است که شما راحت و آزادانه به گشت و گذار می‌پردازید و مقاومت را هدف هجمه و انتقاد‌های خود قرار می‌دهید، این در حالی است که اگر دشمن صهیونیستی پیروز می‌شد، شرایط کاملا برعکس می‌شد.

در این بیانیه آمده است مقاومت اسلامی به لطف پشتوانه مردمی و حامی خود و با هماهنگی عملی و واقعی با ارتش لبنان و رهبری ملی هوشمند خود بینی دشمن را به خاک مالید و اسطوره ارتشی را که شکست ناپذیر بود، درهم شکست و درس سختی به آن داد که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد و موازنه بازدارندگی و وحشت را ایجاد کرد که دشمن برای اولین بار در تاریخ نزاعش با اعراب وادار به عقب نشینی و شکست شد.

آماده شدن لبنانی‌ها برای جشن‌های سیزدهمین سالگرد پیروزی بر رژیم صهیونیستی

قرار است مراسم جشن سیزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت به رهبری حزب الله در جنگ 33 روزه 2006 رژیم صهیونیستی، عصر فردا جمعه (بیست و پنجم مرداد) در مربع رویارویی و ایستادگی یعنی «بنت جبیل، عیناتا، مارون الراس و عیترون» برگزار شود که طی آن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله هم سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، حزب الله آمادگی‌ها برای جشن مرکزی به مناسبت سیزدهمین سالگرد پیروزی الهی در جنگ جولای 2006 میلادی را عصر فردا ساعت 17 برگزار خواهد کرد.

سکوی بزرگی ایجاد شده که بر روی آن شعار اختصاص یافته برای جشن‌های امسال با عنوان «پیروزی و کرامت» قرار گرفته و تصاویری که پیروزی‌های مقاومت و غافلگیری‌های آن را به نمایش گذاشته است، همچنین نقشه نوار ساحلی حیاتی رژیم صهیونیستی با علامتی نشان داده شده که بر هدف قرار گرفتن دقیق این منطقه راهبردی رژیم اشغالگر در هر جنگی در آینده با عبارت «اینجا می‌توانیم عصر حجری را مشاهده کنیم»

این گزارش آورده است گوشه و کنار میدان جشن مزین به تصاویر بزرگی از فرماندهان شهید حزب الله همچون شهید سید عباس الموسوی، شهید راغب حرب و شهید عماد مغنیه در کنار تصاویری از امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله و پرچم‌ها و پارچه نوشته‌هایی با مضمون پیروزی در جنگ شده است.

موسی عبد علی مسئول رسانه‌ای حزب الله در منطقه جنوب لبنان گفته است انتخاب مربع رویارویی و ایستادگی برای برگزاری مراسم جشن امسال به خاطر نماد بودن این مکان به عنوان میدان رویارویی و نبرد با دشمن صهیونیستی در سال 2006 بوده که شاهد نبرد شدید و سختی میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در بیست و چهارم آگوست 2006 بود به طوری که طی آن یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و ده‌ها نفر زخمی شدند، همچنین روز بیست و ششم آگوست همان سال، نبرد بزرگی رخ داد که طی آن 9 نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند و همین تلفات سبب عقب نشینی دشمن اسرائیلی به سمت مارون الراس شد.

عبد علی افزود ما آخرین بررسی‌ها را درباره آمادگی‌های چند جانبه انجام می‌دهیم و کمیته‌های سازمان دهی ویژه مراسم جشن هم در آستانه پایان دادن آمادگی‌های خود برای استقبال از جمعیت انبوه شهروندان در روز جمعه هستند به طوری که ایستگاه‌هایی برای خودرو‌ها در نظر گرفته شده که امکان رسیدن مردم از تمام روستا‌ها و شهر‌های جنوبی فراهم شده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها