آیت‌الله حسینی شاهرودی در اختتامیه جشنواره «دف؛ نوای رحمت»:

موسیقی آئینی به کمال انسان اشاره دارد/ هنر برای رسیدن به خلیفه‌الله و حجت خدا باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هنر را یک مسئله اساسی برای رسیدن به خدا دانست و گفت: موسیقی آئینی به کمال انسان اشاره دارد.
کد خبر: ۳۵۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 16August 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی «دف؛ نوای رحمت» صبح امروز در سینما بهمن سنندج برگزار شد.

در ابتدی این مراسم که با حضور آیت‌الله «حسینی شاهردوی» نماینده ولی فقیه در کردستان، «مجدالدین معلمی» معاون هنری حوزه هنری، «میلاد عرفان‌پور» مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، «عباس محمدی» رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، «بیژن کامکار» دبیر افتخاری جشنواره، «فریدون شهبازیان» داور جشنواره و «محمد زرویی‌نصرآباد» مدیر عامل موسسه سپهر سوره هنر و مسوولین استانی برگزار شد، گروه موسیقی سنتی کردستان به اجرای برنامه پرداخت.

در ادامه «امین مرادی» دبیر اجرایی جشنواره روی صحنه آمد و در سخنانی اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به خود می‌بالد که در ایام عید قربان و غدیر یک اتفاق بزرگ را رقم می‌زند که نمایشی برای همدلی و وحدت شده است.

وی به حضور مهمانان بین‌المللی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره ادای احترام به کسانی است که در مناسبت‌های مذهبی نوای دف را نواخته‌اند. این جشنواره اعتباری برای استان کردستان است که مدیون همکاری حوزه هنری و هنرمندان این استان است.

دبیر اجرایی این جشنواره به تشریح گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در جشنواره «دف؛ نوای رحمت» پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره منجر به تقویت فرهنگ ایران اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی خواهد شد.

در بخش تقدیری جشنواره، «محمد مرادی» جایزه ویژه دبیر جشنواره را دریافت کرد و «مهتاب کرامتی» از مشهد، «آرنیا ایوبی» از سنندج و «الیس قدسی» از شهررضا برگزیدگان اول تا سوم بخش تک‌نوازی بانوان در سنین ۱۳ تا ۱۹ سال شدند.

در ادامه «رضا دزایی‌پور» از ساری، «علی صیادپور» از آمل و «آران حسن‌زاده» از مریوان برگزیدگان اول تا سوم بخش تک‌نوازی آقایان در گروه سنی ۱۳ تا ۱۹ سال شدند.

حسینی شاهردوی: موسیقی آئینی به کمال انسان اشاره دارد

آیت‌الله «حسینی شاهردوی» نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه این مراسم در سخنانی عید قربان و غدیر را تبریک گفت و اظهار داشت: هنرمند واقعی در هنر و موسیقی خداوند است چرا که همه اجزای عالم دارای هنر و موسیقی خاص است.

وی گفت: قرآن کریم دارای یک موسیقی خاصی است که به انسان آرامش می‌دهد. خداوند در انسان‌ها هنر‌های زیبایی قرار داده که بخشی از آن لباس است که نشان از رحمت الهی است و همگی از باب لطف و رحمت است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: موسیقی آئینی که با دف نواخته می‌شود، دارای ویژگی‌های‌های خاص است که به انسان آرامش می‌هد چراکه همه آنچه آفریده شده در حال تسبیح خداوند است. همه اشعار موسیقی آئینی به کمال انسان اشاره دارد. هرکسی از انسان‌ها جلوه‌ای از خداوند را نشان می‌دهد و چه خوب است که این جلوه‌گری با زبان هنر باشد لذا همه چیز عالم براساس اراده خداوند و در جهت تکامل انسان است چراکه انسان باید به خدا نزدیک شود.

حسینی شاهردوی تاکید کرد: انسان باید خوبی را انتخاب کند و اگر در این مسیر قرار گیرد، اشرف مخلوقات و عقل کل خواهد شد. خدا کسانی را به عنوان الگو قرار داده که حضرت ابراهیم (ع) یکی از آن‌هاست که به وسیله موسیقی مورد ازمایش قرار گرفت و به موجب آن درجاتی پیدا کرد.

وی گفت: هنر در زندگی یک مسئله اساسی برای رسیدن به خدا و عظمت است و باید از موسیقی در جهت رشد و کمال استفاده کرد.

در ادامه «سیران ادیب‌فر» از سنندج، «مژده رحمانی» از سنندج و «فاطمه دوستی» از مشهد برگزیدگان بخش تک‌نوازی بزرگسالان معرفی شدند و در بخش آقایان نیز «عرفان مرادی» از سنندج، «علی‌اصغر کرمی» از آمل و «متین رحمانی» از سنندج و «آرمین رستگاری» از بیجار نفرات برگزیده معرفی شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار