امام جمعه اهواز:

نظام اسلامی ماشین و خانه‌های چند میلیاردی مسئولان را برنمی‌تابد

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی گفت: نظام مقدس اسلامی برنمی تابد که مسئولان ماشین چند میلیاردی سوار شوند؛ همچنین عدالت اسلامی نمی پذیرد که مدیران در خانه‌های میلیاردی اسکان داشته باشند.
کد خبر: ۳۵۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ - 16August 2019

چشم دوختن به دشمن سبب نا امید شدن می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید«عبدالنبی موسوی‌فرد» در خطبه‌های نمازجمعه امروز اهواز ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: در این 40 سال اگر بخواهیم عملکرد تمام دولت‌ها را در طبق و ویترین قرار بدهیم قادر نیستیم زیرا تمامی این دولت‌ها کار کردند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی کار و تلاش کرده و قریب 50 ماه از امضای برجام، 43 ماه از زمان اجرای آن و 15 ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و به نقل از وزیرخارجه کشورمان طرف اروپایی هم به یک درصد از تعهدات خود عمل نکرده و این در صورتی است که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است که جای تاسف دارد.

وی افزود: در آن روز تمام دلواپسان مورد تمسخر قرار گرفتند اما همچنان می‌گفتند در برابر هر امتیازی که می‌دهید یک امتیاز بگیرید ولی این چنین نشد و در حال حاضر تمام تعهدات از سمت کشور ایران عمل شد اما از ناحیه آمریکایی‌ها عملیاتی نشده و باید گفت چهار سال با چشم دوختن به خارج از مرزهای اسلامی کشور را تعطیل کردند.

امام جمعه اهواز گفت: در واقع این گونه چشم دوختن‌ها به دشمنان دین، طبق وعده الهی که می‌گوید چشم دوختن به دشمن سبب ناامید شدن می‌شود؛ به ناامیدی ختم می‌شود و این گونه چشم بستن با کدام مبانی دینی و انقلابی کشور ایران سازگار است.

موسوی‌فرد گفت: بیش از ده‌ها موضوع مهم اقتصادی، نظامی، علمی و فناوری کشور ایران در منطقه حرف اول را می‌زند به طوری که اگر بخواهیم در خطبه‌ها به عملکرد نظام بپردازیم قادر نخواهیم بود چراکه نظام جمهوری اسلامی، پیشرفت و دستاورهای خوب و بسیاری دارد که قابل شمارش نیستند.

وی با بیان اینکه کشور ایران در برخی از حوزه‌ها در جهان دارای رتبه‌های اول، چهارم، هشتم و نهم است، افزود: تمام موفقیت‌ها در دوران تحریم رخ داد یعنی از زمانی که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست تحریم‌ها شروع شدند و ما در دل تحریم‌ها توانستیم به این موفقیت‌های به دست آمده، راه پیدا کنیم.

امام جمعه اهواز ادامه داد: به عبارتی هر گاه مسئولان ما چشمان خود را به روی دشمنان انقلاب اسلامی بستند به موفقیت دست پیدا کردند و هر گاه انقلابی و جهادی تلاش کردند توانستند موفق شوند. کم کم در حوزه دفاع و امنیت که نمونه بارز آن را می‌توان در شکست آمریکا و انگلیس مشاهده کرد به امید خداوند شاهد شکست آل‌سعود خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در طول 40 سال اخیر هر وقت به حرف امام و ولی‌فقیه گوش کردیم حرف اول را زدیم، گفت: بنا بود دلار از 4000 تومان به 1000 تومان برسد اما با کمال تاسف به 1000 تومان برنگشت بلکه به 20 هزار تومان رفت و بعد به 12 هزار تومان برگشت که  این سیاست یک سیاست قاجاریه است.

موسوی‌فرد افزود: بنا به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در یک کلام مذاکره برای رفع تحریم بود نه برای بی‌آبرو کردن آمریکا بنابراین آن چیزی که مردم می‌خواهند عدالت است.

وی تأکید کرد: نظام مقدس اسلامی برنمی تابد که مسئولان ماشین چند میلیاردی سوار شوند؛ همچنین عدالت اسلامی نمی پذیرد که مدیران در خانه های میلیاردی اسکان داشته باشند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید مثل طبقه متوسط جامعه یا حتی در سطحی زیر آن زندگی کنند، اضافه کرد: عدالت اجتماعی اسلام اجازه نمی دهد که سفره های رنگین چند نمونه غذا پهن، حقوق نجومی پرداخت و یا دست اندرکاران زندگی اشرافی داشته باشند.

موسوی فرد تصریح کرد: همه مردم می خواهند که با گرانی ها و مفاسد اقتصادی در کنار دیگر کارشکنی ها برخورد شود چون بی عدالتی را برنمی تابند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها