مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی استراتژی نظامی استکبار را بر هم زده است

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» با تأکید بر اینکه آمادگی دفاعی و امنیتی کشورمان به شدت ارتقاء یافته است، گفت: هر یک از توانمندی­‌های جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی که با تکیه به توان داخلی به دست آمده، یک بخش از استراتژی نظامی دشمن را بر هم ­زده است.
کد خبر: ۳۵۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 17August 2019

توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی استراتژی نظامی استکبار را بر هم زده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در جمع کارکنان گروه صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح اظهار داشت: پیشرفت‌­های امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی، برای کسانی که ایران را به عنوان ژاندارم منطقه می‌­خواستند، غیرقابل قبول است و حاضر نیستند این واقعیت را بپذیرند. آنها باور ندارند که امروز ما به این قابلیت­‌ها دست پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمادگی دفاعی و امنیتی کشورمان به شدت ارتقاء یافته، افزود: هر یک از توانمندی‌­هایی که ما در حوزه دفاعی کسب کردیم متکی به توان داخلی بوده، بر همین اساس هر یک از آنها، یک بخش از استراتژی نظامی دشمن را بر هم ­زده است.

این مسئول به بررسی شرایط منطقه پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز مشکل آمریکایی­‌ها، ایران نیست. مشکل آمریکایی­‌ها و سرسپردگان منطقه­‌ای و ایادی بین­‌المللی‌اش این است که ایران به تعداد تحرکات جبهه مقاومت تکثیر شده است.  

یوسفعلی­‌زاده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، راهبرد جمهوری اسلامی را مقاومت اعلام کردند، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت راهبرد دفاعی، مجاهدانه و حرکت انقلابی ایران اسلامی، به عنوان منطق انتخابی نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی شده است.

وی تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا ندارد در مقابل زیاده‌­خواهی دشمنان کوتاه بیاید؛ بر همین اساس منطق مقاومت به گستردگی جبهه مقاومت، گسترش پیدا می­‌کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تقویت بنیه دفاعی جمهور اسلامی ابراز داشت: دست نیروهای مسلح از داشته­‌های فیزیکی پُر است و قلبشان نیز از داشته‌­های معنوی سرشار است. آنها در کنار توانمندی­‌های فکری، روحی و اعتقادی، از قابلیت­‌ها و ظرفیت‌­های نظامی، دفاعی و پشتیبانی برخوردار هستند. ملتی با چنین ویژگی‌­هایی در مقابل دشمنانی که هیچ اصالتی ندارند کم نخواهد آورد.

یوسفعلی­‌زاده یادآور شد: ایران جغرافیای سهلی نیست که دشمنان با ورود به آن بخواهند اهداف خود را پیگیری کنند. قطعاً جمهوری اسلامی یک هدف بسیار سخت و غیرقابل نفوذ است و دشمنان این حقیقت را در محاسبات خود مورد توجه قرار داده‌اند.

وی تأکید کرد: بیش از 40 سال است که ما در برابر زیاده­‌خواهی دشمنان پیروز و موفق هستیم. علی­‌رغم خسارت‌­هایی که متحمل شدیم، اما موفقیتمان غیر قابل کتمان است، آینده هم از آن ما خواهد بود.

یوسفعلی­‌زاده توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان یک سند راهبردی، ضروری دانست و بیان داشت: این بیانیه همانند خورشید فروزان بر سر امت اسلامی، چه ملت ایران و چه سایر ملت­‌ها روشن است و اولویت­‌ها و مسیری که باید طی شود را مشخص می­‌کند.

این مسئول گفت: قطعاً ایران اسلامی با تکیه به این بیانیه در 40 سال آینده از ایران 40 سال قبل قوی‌­تر، مقاومت‌تر و کارآمدتر خواهد بود و در منطقه حضوری فعال­‌تر خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار