در نشست خبری تابستان داغ مطرح شد؛

بسیج زنان تهاجم فرهنگی هالیوود را به تصویر کشید

اصلانی از ساخت مستند «مقابله با ۱۰۰ سال ستیز هالیوود با عفاف و حیا» در جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ - 17August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مینو اصلانی با حضور در نشست خبری «تابستان داغ» رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه بسیج برای تحقق آرمان‌های انقلاب شکل گرفته است، اظهار داشت: ازجمله وظایف مهم این تشکل حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای حضور مردم است که خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی هر روز بیش از گذشته جایگاه خود را در میان بانوان و جوانان، فراخ‌تر کرده است.

وی افزود: زمانی که افراد در یک تشکیلات حضور می‌یابند انگیزه آن‌ها قوی می‌شود. بسیج نیز با یک برنامه خوب، پیشرفت و آبادانی کشور را رقم خواهد زد، چرا که کنار هم قرار گرفتن افراد مختلف زمینه ظهور و بروز استعداد‌ها را فراهم کرده است.

طرح مادرانه برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی

رئیس بسیج جامعه زنان کشور به فعالیت‌های این نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: توانمندسازی خانواده بهترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در مسیر فرزندان وجود دارد. در همین راستا آموزش سواد رسانه در بیش از ۲۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج در قالب طرح مادرانه به صورت جدی پیگیری می‌شود.

ساخت مستند برای مبارزه با تهاجم فرهنگی

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در ادامه برنامه تابستان داغ رادیو گفت و گو، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و نقش بسیج، اظهار کرد: زمانی که دشمن از جنگ سخت در برابر ایران نا امید شد، بحث جنگ نرم که یک نوع نبرد فرهنگی است را به راه انداخت و در جهت تغییر سبک زندگی و اولویت‌های زندگی و به حاشیه بردن مسائل اصلی اقدام کرد.

اصلانی اضافه کرد: در کشور هفت هزار همسر شهید وجود دارد که هریک نمونه و الگوی بسیار زیبا و دست یافتنی برای زنان و دختران امروز هستند. کنگره‌های زیادی برای معرفی این افراد برگزار شده است که هدف آن هویت بخشی و معرفی الگو برای جوانان است تا بدانند در مسیر پرفراز و نشیب جنگ نرم باید به چه کسی اقتدا کنند.

وی فعالیت‌های فرهنگی در بسیج زنان را برشمرد و عنوان کرد: این نهاد برای مقابله با هجمه‌های بزرگ دشمن علیه خانواده و زن ایرانی و مسائلی مانند حجاب، عفاف و حیازدایی اقدام به تولید مستند کرده است. به عنوان مثال مستندی به زبان انگلیسی تحت عنوان «مقابله با ۱۰۰سال ستیز هالیوود با عفاف و حیا» به تصویر کشیده شده که به کشور‌های دیگر فرستاده شده است.

ایجاد ۲۰ هزار کارگاه آموزشی اشتغال بانوان در کل کشور

اصلانی در خصوص اقدامات بسیج زنان در جهت اشتغالزایی توضیح داد: در سال جاری و به خصوص تابستان بیش از ۲۰ هزار کارگاه آموزشی برای توانمندسازی در اشتغال به ویژه کسب و کار خانگی در حال برگزاری است. به همین منظور یک بانک چهار هزار نفری از بانوان کارآفرین در رشته‌های مختلف در اختیار بسیج قرار دارد.

وی افزود: یکی از کار‌های آموزشی، تربیت مربی و کارشناس است. یک برنامه گسترده برای آموزش مشاوران دینی ایجاد شده است که بر اساس آن تا آخر برنامه توسعه ششم هر پایگاه بسیج یک مشاور دینی خواهد داشت.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه برخی از الگو‌های اشتغال بانوان بومی نبوده است، عنوان کرد: پاشنه آشیلی که خانواده را در غرب از بین برد بحث تساوی جنسیتی و دیدن زن و مرد مانند هم بود در حالی که اگر بخواهیم از توانمندی بانوان برای پیشرفت جامعه و تعالی بخشی کشور بهره ببریم الگوی اشتغال باید مبتنی بر فرهنگ و تفاوت‌های تکوینی و تشریحی خودمان باشد.

اصلانی ادامه داد: پس از اتقلاب در برخی از موارد اشتغال زنان مانند مردان تعریف شد به همین دلیل در این خصوص در کشور خلا وجود دارد. بسیج پنج نوع نظام شغلی مورد نیاز برای بانوان را ارائه داده است تا هم توان و استعداد آن‌ها در جهت پیشرفت کشور قرار گیرد و هم بتوانند نقش مادری و همسری را ایفا کنند.

آموزش ورزش در بسیج جامعه زنان تا قهرمانی

وی در بخش دیگری از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، به ورزش بانوان پرداخت و اظهار کرد: بسیج جامعه زنان امکانات ورزشی را در ۱۴ رشته به صورت تخصصی برای بانوان مهیا کرده که تا سکو‌های قهرمانی پیش رفته است. همچنین در ورزش همگانی تدابیرخوبی اندیشیده شده است به طوری که هر پایگاه بسیج یک مسئول ورزش دارد که ملزم به ایجاد فعالیت‌های ورزشی برای بانوان است.

بسیج یک نهاد مردم محور است نه اداری

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در خصوص بازنشستگی بانوان گفت:: بر اساس قانون بازنشستگی مصوب مجلس بانوان با ۲۰ سال خدمت می‌توانند بازنشسته شوند، اما این قانون خیلی اجرایی نشده است در حالی که ملغی هم نشده است. در بسیج زنان بیشتر امور توسط بسیجیان انجام می‌شود که رسمی نیستند، اما برای افراد رسمی تسهیلاتی فراهم شده است که نمونه آن تعریف نظام نیمه وقت است.

اصلانی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که بسیج باید توسط مردم اداره شود و نباید تا حد زیادی اداری باشد چرا که چنین امکانی برای تشکیلات بزرگی، چون بسیج فراهم نیست.

وی در پایان مصاحبه با رادیو گفت و گو به موضوع مد و لباس اشاره کرد و گفت: صنعت مد و لباس پیچیده است و نهاد‌هایی مانند وزارت ارشاد و بنیاد مد و لباس مسئول نظارت بر آن هستند، اما بسیج سعی می‌کند در این باره مطالبات خود را مطرح کند و مدل‌های بانشاط و متنوع متناسب با روحیه نوجوانان و جوانان در قالب نمایشگاه‌های حجاب و عفاف عرضه کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها