آزاده بوشهری:

درسی که سید آزادگان به گروه اغفال شده در بند اسارت داد

«محمدباقر رنجبر» آزاده بوشهری که در بحبوحه جنگ تحمیلی در سن 21 سالگی در عملیات فتح المبین به اسارات رژیم بعث در آمد به بیان خاطره‌ای از سیدآزادگان «سید علی اکبر ابوترابی» پرداخت.
کد خبر: ۳۵۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ - 17August 2019

درسی که سید آزادگان به گروه اغفال شده در بند اسارت دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «محمدباقر رنجبر» آزاده بوشهری که در بحبوحه جنگ تحمیلی در سن 21 سالگی در عملیات فتح‌المبین به اسارات رژیم بعث در آمد به بیان خاطره‌ای از سیدآزادگان «سیدعلی‌اکبر ابوترابی» پرداخته که در ادامه می‌خوانیم:

در اردوگاه موصل به خاطر بعضی تندروی‌ها و حرکت‌های غیر معقول اردوگاه به 2 گروه حزب اللهی و گروهی که اغفال شده بودند و به آنها غیر حزب‌اللهی می‌گفتند تقسیم شده بود که گاهی وقت‌ها به تقابل با هم می‌پرداختند.

متاسفانه این روحیه تقابل اثرات منفی در بچه‌ها ایجاد کرده بود طوری که در زمان واقعه دردناک هفتم تیر و شهادت شهید مظلوم «بهشتی» و یارانش گروهی در عزا فرو رفتند و عده‌ای اندک هم به دلیل لجبازی شروع به برگزاری جشن و پایکوبی کردند.

اختلافات بین این 2 گروه بسیار زیاد شده بود که عراقی‌ها از این دو دستگی نهایت استفاده را می‌بردند و از این کار بسیار ابراز شادمانی می‌کردند.

یک روز گروهی از بچه‌های اردوگاه عنبر به اردوگاه موصل تبعید شدند، آنها به رهبری سید جلیل القدر حاج آقا ابوترابی که تازه از بند سلول رهایی پیدا کرده بود وارد اردوگاه شدند.

اولین کلام این مرد خدا این بود: «برادرانی که در اسارت به سر می‌برند به خاطر نظام مقدس جمهوری اسلامی اسیر شده‌اند و برای ما عزیز و قابل احترامند و باید با نهایت متانت و اخلاق حسنه اسلامی با آنها رفتار کنیم».

رفتار و اخلاق خوب حاج آقا ابوترابی و گروهش باعث شد جو اردوگاه این قدر خوب و عالی شود که در سالگرد شهدای هفتم تیر سال 61 همان کسانی که سال قبل شادی می‌کردند مراسمی به یاد شهدای مظلوم هفتم تیر با حضور حاج آقا ابوترابی گرفتند که با سخنرانی این بزرگوار چنان ولوله‌ای برپا شد که برادران به یاد شهدا زار زار گریه می‌کردند و از کارشان پشیمان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار