مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران عنوان کرد؛

برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار «ما پیروزیم» در مازندران

سردار «عبدالله ملکی» گفت: برنامه‌های سی‌ونهمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار «ما پیروزیم» در سراسر استان مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ - 17August 2019

برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار «ما پیروزیم» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه ستاد سی‌ونهمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با تبریک روز ورود آزادگان به میهن اسلامی آزادگان را ستاره‌های مقاومت و دلاوران غیرتمند سال‌های صبر و مقاومت برشمرد که سال‌ها در زندان حزب بعث نشان دادند مردان واقعی بوده و با حفظ انسجام و صبر خود علیه صدام و رژیم بعثی عراق شعار می‌دادند.

وی با گرامی‌داشت سالروز شکست حصر پاوه در سال 1358، افزود: این شهر مقاوم با رشادت‌های پیشمرگان کرد مسلمان، نیروهای ژاندارمری، کمیته، شهربانی و مجاهدت شهید چمران نماینده حضرت امام خمینی (ره) در شورای امنیت عالی دفاع جانانه ایستاد.

ملکی با بیان اینکه در سالروز شهادت خلبان شهید جعفر مهدوی ملک‌کلایی نیز قرار داریم، عنوان کرد: قهرمانی این خلبان در فیلم «حاتمی‌کیا» به تصویر کشیده شد و در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیز به پاس حماسه‌آفرینی‌های خلبانان شهید شیرودی، کشوری و ملک‌کلایی سه فروند بالگرد هوانیروز به عنوان نماد افتخار این شهدا به نمایش گذاشته شده است.

این مسئول با بیان اینکه در آستانه سی‌نهمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس قرار داریم، بیان داشت: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح اولین جلسه را در استانداری برگزار کردیم و ستادهای شهرستانی نیز تشکیل جسله خواهند داد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با همه کمبودها، مشکلات و گرفتاری‌ها، نداشتی‌ها و مشکلات اقتصادی مقتدرانه در برابر دنیای استکبار ایستادند و برای ملت ایران عزت و شرف و باور را هدیه آورند.

وی با عنوان اینکه مردم نیز پشت‌سر نیروهای مسلح ایستادند و با فرماندهی و رهبری حضرت امام خمینی به پیروزی رسیدند، افزود: جبهه مقاومت هر چه دارد از دفاع مقدس است و مردم یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و فلسطین با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا در برابر استکبار جهانی مقاومت کردند.

این مسئول قدرت جمهوری اسلامی را در ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا و توقیف کشتی انگلیسی را ریشه در دفاع مقدس دانست و ادامه داد: بدون این فرهنگ دشمنان به راحتی به سراغ ما خواهند آمد.

ملکی شعار امسال ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس را «ما پیروزیم» برشمرد و گفت: این ستاد دارای 15 کمیته نیروهای مسلح، فرهنگی و تبلیغات، سپاه و بسیج، ایثارگران، روحانیت و مردمی، نظارت و بازرسی، پیشکسوتان و پشتیبانی جنگ، بانوان، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، دانش‌آموزی، کودک و نوجوان و دانشگاهیان از جمله این کمیته‌هاست.

این مسئول آغاز هفته دفاع مقدس را 31 شهریور اعلام کرد و افزود: این روز که با عنوان «قدرت توانمندی اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده، رژه نیروهای مسلح به میزبانی سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.

وی دوشنبه یکم مهر را با عنوان «دانش پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان» اعلام کرد و گفت: همچنین دوم مهر با عنوان «رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری» و سوم مهر با عنوان «بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری، دفاع همه جانبه» نامگذاری شده است.

این مسئول ادامه داد: چهارم مهر روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان،فخرآفرینان» نامگذاری شده که عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی با بیان اینکه پنجم مهر با عنوان «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» نامگذاری شده برگزاری ویژه‌ برنامه ورزش همگانی و حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه از برنامه‌های این روز برشمرد.

ملکی ششمین روز مهر را با عنوان «رزمندگان، حماسه آفرینان،جهادگران» در روزشمار هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: هفتمین روز مهر که به نام روز فرماندهان شهید نام گرفت، در روزشمار این هفته با عنوان «فرماندهان، پیشکسوتان، مسئولان» نامگذاری شده و برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت یکی از برنامه‌های محوری و مهم است که در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در 22 شهر مازندران نیز برگزار می‌شود، افزود: برنامه استانی با این عنوان در اردوگاه دانش‌آموزی بادله با حضور پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

این مسئول در پایان ضمن برشمردن برنامه‌های این هفته، بازسازی عملیات والفجر هشت در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، اجرای هشت برنامه زنده تلویزیونی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، افتتاح طرح‌های بسیج سازندگی‌ و تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع‌مقدس‌، مدافع حرم، جانبازان و آزادگان را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها