بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران؛

آزادگان رسولان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۵۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ - 17August 2019

آزادگان رسولان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

روز 26 مرداد 1369 میهن اسلامی شاهد حضور كبوتران سبكبالی بود كه پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاك پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام‌آورِ رهایی شده و این كبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. میهن اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف‌ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

آزادگان دلاور و سرافراز، با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را در صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند. بی‌شک، سال‌ها محرومیت این سروقامتان تاریخ سبب شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز پیروزی گام بردارند و الگو و افتخار میهن خویش باشند.

آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند. آنها از شکنجه‌های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند.

آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین افراد به قضای الهی بودند. اینان سینه‌هایی فراخ‌تر از اقیانوس داشتند و از همه‌جا و همه‌کس، بریده و به خدا پیوسته بودند. کبوترانی که دیروز تا بلندای قرب محبوب رفتند و گرمی نفس شهادت را حس کردند و امروز، خاموش و بی‌ادعا در آبادانی و اعتلای میهن می‌کوشند.

آزادگان، گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در درون آن، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است. ثبت وقایع اسارت، پلی برای انتقال فرهنگ اسارت از درون اردوگاه‌ها به شهرهای میهن اسلامی‌مان، ایران است.

اینک نسل امروز که زیستن در کنار کسانی را تجربه می‌کند که زندگی آنها ترجمان آزادگی، صبر، ایثار و مجاهدت است وظیفه دارد  که بیان فرهنگ اسارت که امری حیاتی و کاری بس سترگ برای جامعه جوان ما است بکوشد و نظام اسلامی باید از همه امکانات موجود در این حرکت ارزشی فرهنگی بهره‌برداری کند، تا اثر مجاهدت و مقاومت وصف‌ناپذیر این رسولان انقلاب، به صورت فرهنگ مصوّر و مکتوب و به مثابه کلید راه هدایت برای نسل آینده و همه بیداردلان و آزادگان جهان محفوظ بماند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان این بیانیه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای آزاده، بر ضرورت ترویج فرهنگ آزادگان در جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار