حجت‌الاسلام اختری:

پس از بازگشت شیخ زکزاکی به نیجریه کسی او را ملاقات نکرده است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه شیخ زکزاکی در هند تحت درمان قرار نگرفت، گفت: شیخ مجبور شد به نیجریه برگردد و از زمان بازگشت هنوز کسی نتوانسته با ایشان ملاقاتی داشته باشد.
کد خبر: ۳۵۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ - 18August 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو با موضوع درمان ناتمام و بازگشت شیخ زکزاکی به نیجریه و در تماس تلفنی با حجت الاسلام محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علی‌ها السلام به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام محمدحسن اختری با اشاره به وضعیت شیخ زکزاکی در نیجریه اظهار داشت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت، دولت نیجریه آمادگی برای درمان و معالجه شیخ زکزاکی را در خارج از کشور خودشان نداشت و حاضر نمی‌شد این محاصره را کم کند و یا مسایل امنیتی را طبق آنچه که دادگاه رای داده بود که ایشان آزاد است و می‌تواند برای درمان به یک کشوری برود، رعایت کند.

وی افزود: در نهایت با فشار‌هایی که از سوی کشور‌های مختلف و از نهاد‌های مختلف، جمعیت‌های حقوق بشر و کشور‌های مختلف انگلستان و آلمان و کشور‌های آفریقایی انجام شد، بالاخره آن‌ها ناچار شدند موافقت کنند منتها با شرایط امنیتی بسیار سختی موافقت کردند ایشان را به هند منتقل کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با اشاره به تداوم محاصره و تدابیر امنیتی سخت شیخ زکزاکی در هند، عنوان کرد: عمال نیجریه در هند نیز بیمارستانی را در نظر گرفته بودند و شیخ را به آنجا بردند منتها چنان وضعیت امنیتی خاصی به وجود آورده بودند که هیچ‌گونه تماسی نمی‌شد با شیخ گرفته شود و کسی هم نمی‌توانست به دیدن شیخ برود.

وی ادامه داد: در طول مدتی که ایشان در بیمارستان بستری بودند هیچ کسی نتوانست و نگذاشتند کسی به دیدنش برود جز وزیر اقلیت‌ها آقای نقوی که از طرف دولت هند رفتند و با شیخ ملاقات کردند. البته ایشان به شیخ وعده داد که دولت هند همه کار‌ها را می‌کند تا وی راحت باشد و درمانش بخوبی انجام بگیرد.

حجت الاسلام اختری با اشاره به بازگشت شیخ زکزاکی بیان کرد: چون شیخ از قبل هم گفته بود که این بیمارستان را نپسندیده و اطمینان ندارد و به خصوص اینکه وضعیت امنیتی زیادی وجود دارد و از مراجعه افراد ممانعت می‌کردند این وضعیت برای شیخ نگران کننده بود و اطمینانی به معالجه و درمان نداشت.

وی با تاکید بر اینکه در حقیقت شیخ زکزاکی تحت درمان قرار نگرفت، گفت: به طور کلی درمانی شروع نشده بود تا اینکه بگوییم درمان ناتمام ماند و شیخ مجبور شد که به نیجریه برگردد و همانند سابق ایشان را بدون اطلاع افراد دیگر به جایی برده‌اند و تحت نظر هستند و از زمان بازگشت ایشان هنوز هیچ کسی نتوانسته با ایشان ملاقاتی داشته باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار