آزاده بوشهری:

روایت دست نوشته «الله واحد خمینی قائد» بر روی دیوار زندان‌های رژیم بعثی

«خلیل رضایی» یکی از آزادگان استان بوشهر است که به بیان خاطره‌ای از دست نوشته «الله واحد خمینی قائد» بر روی دیوارهای زندان رژیم بعثی در دوران اسارت می‌پردازد.
کد خبر: ۳۵۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ - 18August 2019

روایت دست نوشته «الله واحد خمینی قائد» بر روی دیوار زندان های رژیم بعثیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «خلیل رضایی» یکی از آزادگان استان بوشهر است که به بیان خاطره‌ای از دست نوشته «الله واحد خمینی قائد» بر روی دیوارهای زندان بعثی در دوران اسارت می‌پردازد.

غرفه‌های زندان الرشید بغداد با سختی‌ها و مشکلات و مشقات خاص خود هرگز از ذهن و خاطره آزادگان محو نخواهد شد.

راهروی تنگ غرفه‌ها و اتاق‌های کوچک که گوشه گوشه دیوارها از یادگاری‌ها مملو بود یا نوشته‌های اسرای قبلی که چند روزی را در پادگان الرشید و این غرفه‌ها سپری کرده بودند و سه نفر از افراد خود فروخته شب و روز را جدا از سایرین در راهرو و غرفه‌ها جای داده بودند.

یک روز چشم‌شان به گوشه‌ای از دیوار راهرو که جمله «الله واحد خمینی قائد» نوشته شده بود افتاد و بلافاصله برای خودشیرینی به عراقی‌ها گزارش دادند.

عراقی‌ها بچه ها را تحت فشار زیاد قرار دادند که عامل و کاتب این جمله را شناسایی کنند ولی اتحاد و صمیمیت بچه‌ها وصف ناشدنی بود و عراقی‌ها نتوانستند اطلاعاتی از اسرا بگیرند.

بنابر این درصدد برآمدند تا به هر نحو ممکن بین ایرانی‌ها تفرقه ایجاد کنند پس از ضرب و شتم زیاد و شکنجه‌های متعدد وقتی که خودشان خسته شدند بچه‌ها را در حیاط غرفه‌ها جمع کردند و همه را در چند صف روبروی یکدیگر قرار دادند تا به یکدیگر سیلی بزنند.

چون سیلی‌ها آهسته زده می‌شد و مورد رضایت آنان واقع نمی‌شد بعضاً خود  وارد عمل شده و محکم چندین سیلی به صورت طرفین می زدند.

این مرحله از امتحان و آزمایش نیز بحمدالله با ایثار و از خود گذشتگی با موفقیت پشت سر گذاشته شد ولی عراقی‌ها حسرت شناسایی فرد کاتب آن جمله را به دل برده و بار دیگر عشق و وفاداری آزادگان را نسبت به نظام ولایتی و پیرخمین‌شان را به منصه ظهور گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار