با رای نمایندگان صورت می گیرد

صدور مجوز راهپیمایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با تایید ستاد استان و شهرستان

بهارستان نشین ها امروز مصوب کردند ستاد استان و شهرستان به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر می تواند مجوز صادر کند.
کد خبر: ۳۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ - 09December 2014

صدور مجوز راهپیمایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر  با تایید ستاد استان و شهرستان

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار قرار دادند.

نمانیدگان مجلس با  147 رای موافق 4 رای مخالف و 5 رای ممتنع ماده 22 این طرح را تصویب کردند.

در متن ماده 22 آمده است دستگاه های اجرایی موضوع این قانون موظف هستند گزارش عملکرد خود را در مورد چگونگی اجرای این قانون حداقل 6 ماه یک بار به ستاد ارائه دهند.

نمایندگان هم چنین در متن ماده 23 آورده اند ستاد موظف است گزارش عملکرد سالانه خود را در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کند که از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن علنی 147 نماینده رای موافق 1 نماینده  رای مخالف و 8 نماینده رای ممتنع دادند.

نمایندگان ماده 24 این طرح را با 154 رای موافق 1 رای مخالف و 5 رای ممتنع تصویب کردند. در متن ماده 24 آمده است اعتبارات اجرایی این قانون از محل بودجه دستگاه های ذیربط موضوع این قانون و جدول شماره( 17 کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی ) موضوع جز 3 ردیف 540000 جدول شماره 9 مربوط به ستاد احیای امر به معرو ف و نهی از منکر تامین گردد.

نمایندگان هم چنین ماده 25 این طرح را نیز به مواد دیگر اضافه نمودند و آن را مصوب کردند. در متن ماده 25 آمده است دستورالعمل اجرایی این قانون توسط ستاد حداکثر 3 ماده پس از لازم الاجرا شدن این قانون تصویب و اجرا می گردد.

بهارستان نشین ها به دلیل اینکه ماده 17 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دارای ایراد بود این طرح را به کمیسیون مشترک جهت رفع ایراد و ابهام عودت داده بودند که این کمیسیون ماده 17 را به شرح زیر اصلاح کرد:

در ماده متن 17 آمده است ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در این قانون ستاد نامیده می شود مسوول نظارت بر حسن اجرای این قانون، گسترش و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و صدور مجوز برای تخصیص سازمان های مردم نهاد با رعایت مفاد ماده 4 این قانون و هماهنگ کننده تمامی دستگاه های اجرایی به منظور اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

در تبصره 1 ماده 17 نمایندگان آورده اند که ستاد استان و شهرستان به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر می تواند مجوز صادر کند.

ستاد موظف است یک نسخه از مجوز صادره را حسب مورد به استانداری، فرمانداری و بخشداری ارسال کند تا نسبت به تامین امنیت تجمع کنندگان اقدام کنند. در تبصره 2 اصلاحیه این ماده نیز آورده شده ستاد موظف است اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را نظارت و پیگیری کند.

نمایندگان هم چنین در تبصره 3 مقرر کردند که وظایف ستاد نافی مسوولیت های وزرا مسوولان دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری روسای قوای سه گانه و مراجع قضایی و ضابطان دادگستری درارتباط با آنچه در این قانون مقرر شده نمی باشد.

بهارستان نشینان با پیشنهاد علی مطهری در جهت استفاده از نیروی بسیج سپاه پاسداران در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز موافقت کردند.

نمایندگان مجلس پس از بررسی تمام بندها و مواد و تبصره های طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر برای تایید شورای نگهبان این قانون را به شورای نگهبان ارسال کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها