عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

توقیف نفتکش ایرانی شروعی برای فتنه‌انگیزی در خلیج فارس بود

ابوالفضل حسن‌بیگی گفت: آمریکا در تلاش است تا با تحریک کشورهای هم‌پیمانش به خصوص انگلیس، در خلیج فارس برای ما مشکلاتی ایجاد کند؛ اما تمام توطئه‌های آمریکا و متحدانش در خلیج فارس رو به شکست و نابودی خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ - 19August 2019

///«ابوالفضل حسن‌بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص آزادسازی نفتکش ایرانی اظهار داشت: مقابله با جمهوری اسلامی از مهم‌ترین دستورکارهای دولتمردان آمریکایی بوده و همواره در این مسیر از تمام تلاش و ظرفیت‌هایشان نیز استفاده کرده‌اند. ایجاد ناامنی در خلیج فارس و با خطر مواجه کردن نفتکش‌های ما، از تازه‌ترین اقدامات خصمانه آن‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به خوی سلطه‌طلبی دولتمردان آمریکایی افزود: تمام کشورها به خوبی نسبت به برنامه‌ریزی و تصمیمات ضد ایرانی مقامات آمریکایی واقف هستند؛ چراکه جمهوری اسلامی ابهت و قدرت ظاهری مقامات این کشور را به چالش کشیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل مهمی که منجر به کینه ورزی دولتمردان آمریکایی نسبت به جمهوری اسلامی شد این بود که در گذشته بسیاری از کشورهای کوچک و ضعیف‌النفس تحت کنترل و در سلطه این کشور بودند و همین مسئله باعث بروز حس خودبرتربینی مقامات آمریکایی شده بود. به خصوص زمانی که جهان دوقطبی تبدیل به تک قطبی شد این احساس در دولتمردان آمریکایی به شدت افزایش پیدا کرد و باعث شد تا آن‌ها زیاده‌خواه‌تر شوند.

حسن بیگی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی تحت فرماندهی امام راحل ابهت و قدرت ظاهری آمریکا را فرو ریخت، تصریح کرد: در حقیقت پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان موانع بزرگی سر راه تحقق اهداف و آرزوهای دولتمردان آمریکایی ایجاد کرد و به آن‌ها فهماند که نمی‌توانند نسبت با کشورها و به خصوص امت اسلامی احساس برتری داشته باشند؛ لذا هرچه آمریکایی‌ها کوشیدند تا ضربات مهلکی به انقلاب و نظام اسلامی ما وارد کنند، با شکست‌های سنگین و غیرقابل‌انکاری مواجه شدند که مصداق بارز آن شکست رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی بود.

این مقام مسوول با بیان اینکه ایجاد ناامنی برای نفتکش‌های ما جزو اقدامات خصمانه دولتمردان آمریکایی بود، افزود: در حقیقت آمریکا در تلاش است تا با تحریک کشورهای هم‌پیمانش و به خصوص انگلیس، در خلیج فارس برای ما مشکلاتی ایجاد کند؛ اما تمام توطئه‌های آمریکا و متحدانش در خلیج فارس رو به شکست و نابودی خواهد بود؛ چراکه افزایش و ثبات امنیت در منطقه خط قزمز جمهوری اسلامی است و با صراحت اعلام می‌کنیم با هر کشوری که بخواهد اقدامی علیه امنیت خلیج فارس انجام دهد مقابله می‌کنیم.

حسن‌بیگی گفت: امروز قدرت دیپلماسی ما دوشادوش توان و اقتدار نظامی ما در جهت حفظ منافع ملی کشورمان در حرکت است و نه تنها آمریکا بلکه متحدانش قادر به تحقق خواسته‌های نامشروعشان در برابر ایران نیستند؛ آزادسازی نفتکش ایرانی نه تنها شکستی به پرونده دولتمردان آمریکایی اضافه کرد بلکه قدرت دیپلماسی ما توام با توان دفاعی کشورمان را برای جهان مخابره و عیان کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار