جلالی در نشست خبری:

سومین همایش نقش پژوهشی در فرایند قانونگذاری 24 آذر برگزار می شود

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: 24 آذر سال جاری سومین همایش نقش پژوهشی در فرایند قانونگذاری در مجلس برگزار می شود.
کد خبر: ۳۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ - 09December 2014

سومین همایش نقش پژوهشی در فرایند قانونگذاری 24 آذر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس و در نشستی خبری از برگزاری سومین همایش نقش پژوهش در فرایند قانون گذاری که قرار است در24 آذر ماه درمجلس برگزار شود خبر داد و گفت: این همایش یک روزه بوده و با حضور شخصیت های دولت، مجلس و شورای نگهبان و کسانی که در امر قانون گذاری دخیل هستند برگزار شود.

وی در ادامه به تشریح برنامه های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: تلاش کرده ایم تا در مرکز پژوهش ها، شورایی راهبردی تشکیل دهیم که این شورا سه ضلع نمایندگان فعلی اساتید دانشگاه و صاحب نظران و کسانی که دارای تجربه دولتی و خصوصی هستند بهره گرفته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مرکز پژوهش ها همواره آمادگی خود را جهت تهیه پیش نویش قوانین به دولت اعلام کرده چرا که معتقدیم دولت باید لوایح را آماده و در اختیار مجلس قرار دهد و برای این کار باید از سوی دولت کارهای کارشناسی انجام دهد و این دولت است که ضرورت دارد تشخیص دهد که چه قوانینی برای کشور مورد نیازاست و علی رغم اینکه در دولت مسوول پیش نویس لوایح مشخص نیست لذا آماده ایم با دولت در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهیم.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی در ادامه به ارتباط این مرکز با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور اشاره کرد و گفت: با دانشگا های بسیاری وارد گفتگو شده ایم و حتی با دانشگاه شهید بهشتی تفاهم نامه ای  برای استفاده از تخصص های دانشجویان این دانشگاه در مرکز پژوهش ها منعقد کرده ایم و دانشگاه علامه طباطبایی در بخش اقتصاد مقاومتی با مرکز پژوهش های مجلس انجام می دهد.

وی افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری این سیاست ابلاغ شده است دبیرخانه ای در مرکز پژوهش ها تشکیل و گزارشات خوبی نیز تهیه شده که این گزارش ها در اختیار نمایندگان قرارخواهد گرفت.

جلالی درادامه به همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با مرکز پژوهش های کره جنوبی اشاره کرد و گفت: مرکز پژوهش های مجلس کشورمان در بسیاری از سمینارهایی که از سوی پارلمان های دیگر کشورها برگزار می شود شرکت فعال داشته و از تجربیات آنها در جهت توسعه و بهره برداری استفاده می کند.

وی با تاکید بر این مطلب که مرکز پژوهش های مجلس همکاری خوبی و نزدیکی را با مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد اظهار داشت: مرکز پژوهش های مجلس گزارشات پژوهشی خوبی را در آینده ارائه خواهد  داد و در امر پژوهش کارهای جدیدی را انجام داده است و به آینده پژوهی توجه ویژه دارد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش ها رویکرد جدیدی برای اطلاع رسانی به نماینده ها اتخاذ کرده و برای اطلاع رسانی از سیستم های پیام کوتاه سیستم های رایانه ای موجود نرم افزارهای رایانه ای استفاده می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی با مرکز پژوهش های قوه قضاییه تفاهم نامه ای را امضا کرده و در نظردارد دربحث قوانین در این مرکز همکاری لازم را داشته باشد.

وی مستند سازی بانک مطالعاتی قانون گذاری امضای تفاهم نامه استراتژیک در نهاد ریاست جمهوری، برگزاری انجمن های علمی سراسر کشور، تفاهم با تشکل های خصوصی بویژه اتاق بازرگانی و استفاده از مراکز حکومتی و غیر حکومتی در داخل کشور آسیب شناسی بانکی درمسائل پول در شورای پول و اعتبار را از برنامه های مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: مرکز پژوهش ها اقدامات بجایی رادر زمینه ارتقا رتبه و شاخص کسب و کار و اطلاعات غلطی که به بانک جهانی انجام شده است را با آسیب شناسی ارتقا داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار