علیزاده:

اولین «استارت‌آپ» بسیج دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود

معاون علمی بسیج دانش‌آموزی گفت: پاییز امسال اولین مجموعه استارت‌آپ‌های بسیج دانش‌آموزی و نمایشگاه «های‌تک» را راه‌اندازی و برگزار می‌کنیم تا دستاورد‌های لیگ علمی «پایا» در آن معرفی شوند.
کد خبر: ۳۵۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ - 21August 2019

اولین «استارتاپ» بسیج دانش آموزی راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «فرهام علیزاده» معاون علمی بسیج دانش آموزی امروز در نشست خبری لیگ علمی پایا، اظهار داشت: امسال در حالی دوازدهمین دوره مسابقات علمی بین‌المللی پیشگامان ایران (پایا) را برگزار خواهیم کرد که طی این مدت در قالب برنامه‌های مختلف از نخبگان علمی بسیج در پروژه‌های مختلف استفاده کردیم؛ اما این بهره‌مندی‌ها فقط محدود به بسیج بوده و سایر بخش‌های کشور از بانک ایده‌های نخبگان بسیج دانش‌آموزی استفاده نکرده‌اند.

وی افزود: برگزاری چنین مسابقه‌ای در کشور دستاورد‌های مهمی دارد که مهم‌ترین آن شناسایی و سرمایه‌گذاری روی نخبگان و یا ایجاد بانک ایده و پژوهش است.

علیزاده گفت: برای اینکه این بسیجی‌ها بتوانند از توانمندی و ایده‌های خود به بهترین نحو استفاده کنند، در تلاش هستیم تا در پاییز امسال اولین مجموعه استارت‌آپ‌های بسیج دانش‌آموزی و نمایشگاه «های تک» را راه اندازی و برگزار کنیم تا دستاورد‌های لیگ پایا در آن معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: لیگ علمی «پایا» مراحل مقدماتی و نیمه‌نهایی هم دارد که مرحله مقدماتی آن در بهمن و اسفند هر سال و مرحله نیمه نهایی آن نیز در اردیبهشت سال بعد برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی لیگ پایا اضافه کرد: از سوی دیگر قالب فعالیت در این رقابت‌ها بر پایه کارِ گروهی است به همین خاطر تاکنون بیش از هشت هزار گروه در مدارس کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار