پیام تبریک سرلشکر باقری به مناسبت روز پزشک

رئیس ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت روز پزشک، اين مناسبت را به جامعه پزشکی ايران اسلامی به ويژه پزشکان پرتلاش و فداکار نيروهای مسلح تبريک و تهنيت گفت.
کد خبر: ۳۵۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ - 22August 2019

پیام تبریک سرلشکر باقری به مناسبت روز پزشکبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت روز پزشک، اين مناسبت را به جامعه پزشکی ايران اسلامی به ويژه پزشکان پرتلاش و فداکار نيروهای مسلح تبريک و تهنيت گفت.

در پیام سرلشکر باقری آمده است: «یکم شهریور زادروز حکیم و طبیب نامدار ایرانی ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک و پنجم شهریور ماه زادروز دانشمند شهیر ایرانی زکریای رازی روز دارو سازی نامیده شده است. این روزها و مناسبت‌ها و جامعه فرزانه و خدوم پزشکی ایران اسلامی به ویژه بر طبیبان و داروسازان ارجمند و پرتلاش عرصه سلامت نیروهای مسلح مبارک باد.

در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی در پیشینه علمی این بوم کهنسال و سرافراز، همواره طبیبان از پرچمداران نام آور نوآوری و پیشرفت دانش محسوب گردیده و علاوه بر آن با امتزاج طب، حکمت و اخلاق، ستارگان پرفروغ خدمتگذاری بی‌منت و عالمانه در رفع آلام ابناء بشر و جامعه بوده اند. این انتخاب آگاهانه و مشی اخلاقی یکی از مولفه‌های مهم در توسعه آرامش تاب آوری و زیست متعالی مردمان این سرزمین در امتداد همه عصرها بوده است. ایام پر فضیلت عید سعید غدیر خم، موهبت بی‌نظیر توحیدی در معرفی امیر عدالت و عرفان حضرت امام علی (ع) به راهبری و هدایت مسلمانان، هنگامه اکمال دین و رسالت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را تبریک عرض نموده و بر خویش فرض می دانم از خدمات بی شائبه و تلاش‌های ارزنده پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان خدوم نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان به ویژه نقش آفرینی جهادی خانواده بهداشت و درمان نظامی در عرصه خدمات مردم یاری و کمک به حادثه‌دیدگان سیل، در فروردین ماه امسال صمیمانه قدردانی نمایم.

فرصت را مغتنم شمرده، توجه مدیران کارکنان خدوم و ارجمند عرصه بهداشت و درمان نیروهای مسلح را به نکات زیر جلب می‌نمایم:

1- حضور مخلصانه تیم‌های اضطراری پزشکی در سالهای حماسه دفاع مقدس و خدمات گسترده آنان در بیمارستان‌های صحرایی و پست‌های اورژانس، فصلی درخشان در صحیفه افتخارات جامعه پزشکی کشور است این پیشینه نورانی به غایت ارزشمند و الهام‌بخش است. شایسته است سپیدپوشان متعهد عرصه سلامت، این افتخار بزرگ را پاس بدارند و اداره بهداشت، امداد و درمان ستادکل و سازمان‌های نیروهای مسلح، بازخوانی این نقش و خدمات ارزنده و همچنین معرفی و انتقال مواریث و تجارب گرانسنگ علمی و تخصصی را به نسل جوان پزشکان و پرستاران نیروهای مسلح مورد اهتمام قرار دهند.

2- انتظار است و ارتقاء ظرفیت‌های علمی و تخصصی و آمادگی مراکز درمانی در پاسخگویی به نیازهای ماموریتی و عملیاتی نیروهای مسلح مورد اهتمام مستمر مسئولین محترم حوزه سیاستگذاری و راهبردی و مدیران و کارکنان پرتلاش بیمارستانها و مراکز درمانی نیروهای مسلح قرار داشته باشد.

3- معرفی الگوی برتر مبتنی بر ارزشهای دینی و اخلاقی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطابق با آخرین استانداردهای علمی و تخصصی، رسالت جدی نظام سلامت نیروهای مسلح محسوب می‌گردد. برخورد مشفقانه و طبیبانه با بیماران، تکریم و تامین رضایتمندی آنان، رعایت انطباق فعالیت‌های پزشکی و پیراپزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و التزام به بایسته‌های اقتصاد مقاومتی در اداره مراکز درمانی از پیامدهای این رویکرد جهادی خواهد بود.

توفیقات روز افزون همه خدمتگذاران فرزانه و ساعی نظام سلامت نیروهای مسلح را تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و راهبردهای داهیانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در خدمت به آرمان‌های پرفروغ انقلاب اسلامی از درگاه حضرت هم آرزومند و خواهانم.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار