روحانی در مراسم روز صنعت دفاعی:

«باور۳۷۳» از «اس۳۰۰» قوی‌تر است/ آمریکا به‌خیال تحت فشار قرار دادن ایران همه ننگ‌ها را به‌جان خرید

رئیس جمهور سامانه هوایی باور 373 را اقدامی ارزشمند و هدیه‌ای گرانبها از سوی نیروهای مسلح برای مردم و امنیت کشور دانست.
کد خبر: ۳۵۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ - 22August 2019

///به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم روز صنعت دفاعی و رونمایی از سامانه پدافند هوایی باور 373، اظهار داشت: سامانه پدافند هوایی جدید سامانه بسیار اززشمندی است که در قیاس با سامانه پدافند هوایی اس 300 و اس 400، از سامانه اس 300 قدرتمندتر و نزدیک به قدرت اس 400 است؛ در واقع این سامانه هدیه بسیار بزرگی از سوی نیروهای مسلح و به خصوص وزارت دفاع برای مردم و در جهت تامین امنیت کشورمان است.

روحانی با اشاره به اقدامات خصمانه دولتمردان آمریکایی علیه ملت و کشورمان ادامه داد: آمریکا از سال 96 توطئه جدیدی را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد و در ابتدا برنامه‌ریزی‌های جنگ روانی و جنگ سیاسی و سپس جنگ اقتصادی علیه ما را در دستور کار قرار دادند؛ اما ما هیچ‌گاه در  مقابل توطئه‌هایی که دشمنان علیه ما طراحی کرده‌اند، نه غمناک شده‌ایم و نه دل ما گرفته شد. همیشه با روحیه لازم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاگی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: تصور آن‌ها این بود که اغتشاش چند ماهه‌ای را در ایران کلید زدند، اما با تدبیر همه مسئولین، اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی این حرکت ظرف پنج روز در هم پیچیده شد و این موفقیت بزرگی برای ما بود.

روحانی تصریح کرد: در سال ۹۷ فشار اقتصادی را با خروج از برجام کلید زدند و این به معنای عهد شکنی و پیمان شکنی، زیر پا گذاشتن قانون بین‌المللی و تروریسم اقتصادی است و آمریکا به خیال اینکه می‌تواند ایران را در اثر این خروج و تحریم در فشار قرار دهد، همه ننگ‌ها را به جان خرید. این امر بسیار عجیبی است که کشوری ننگ تاریخ را برای خود بخرد در برابر هدفی که فکر می‌کرد به راحتی به دست می آورد ولی هدف دست نیافتنی است.

روحانی با بیان اینکه هیچ وقت آمریکا از لحاظ سیاسی و حقوقی همچون شرایط امروز ضعیف تر، مهجورتر و منزوی تر در طول تاریخ نبوده است، تصریح کرد: شما دیدید که دو روز پیش آمریکا در شورای امنیت رفت، غم و غصه سال آینده خود را اظهار کرد و گفت اگر برجام باقی بماند طبق قطعنامه ۲۲۳۱ سال آینده کلیه تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برداشته خواهد شد، بنابراین ایران می تواند علناً سلاح بخرد و بفروشد و تنگناهایی که سال‌ها برای ایران درست کرده بودیم از پیش روی جمهوری اسلامی ایران برداشته خواهد شد.

وی گفت: شما دیدید که وزیر امور خارجه آمریکا در شورای امنیت این مسئله را با چه غم و غصه ای ابراز کرد و علیه برجام و ایران از سخنرانی کرد، یک نفر هم در شورای امنیت با آمریکا در این مورد موافق نبود. از این بیچاره گی بیشتر آمریکا در تاریخ خودش ندیده است.

رئیس جهور ادامه داد: اوایل مهر ماه سال گذشته بود که به جای وزیر امور خارجه خود رئیس‌جمهور آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل شرکت کرد و همه ۱۴ عضو آن شورا با آمریکا مخالفت کردند، رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل هم حضور پیدا کرد و همه به او لبخند تمسخر آمیز زدند. این موضوع هیچ وقت در تاریخ آمریکا نبوده که رئیس جمهور آن کشور در مجمع عمومی سازمان ملل باشد و همه نمایندگان دنیا که آنجا نشسته اند به چهره او لبخند تمسخرآمیز بزنند.

روحانی با بیان اینکه آمریکا شکست خورده است و ما پیروز این میدان هستیم، تصریح کرد: امروز تمام شاخص‌های داخلی ما اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به ما می گوید که وضع ما امروز نسبت به سال گذشته در همین موقع بهتر است. آرامش مردم بیشتر است، ثبات بازار اقتصادی بیشتر است. این را هم آمار تورم چند ماهه اخیر، هم آمار صادرات غیر نفتی و هم بازار بورس که بیش از ۱۴۰ درصد رشد را در چند ماه اخیر تجربه کرده به ما می گوید.

طرف مقابل ما، دشمنان ما منطق را نمی پذیرند اینجا جایی نیست که در برابر زور ما بخواهیم با منطق جواب دهیم. اگر طرف موشک می‌فرستد ما بخواهیم سخنرانی کنیم و بگوییم که آقای موشک اینجا کشور ما است و مردم ما بی گناه هستند، آقای پرتاب کننده موشک، اگر می توانید دکمه رو بزنید و نگذارید که موشک به کشور ما برسد.

وی با بیان اینکه جواب زور منطق نیست گفت: منطق در برابر منطق خواهد بود و ما معتقدیم که در برابر زور، قدرت می خواهد.

روحانی ادامه داد: وقتی طرف می‌خواهد از زور استفاده کند، شما باید همه توان خود را به کار بگیرید. اینجا دیگر میز مذاکره به درد نمی‌خورد، آنجایی که دشمن از هواپیما، از ناو جنگی، از پهپاد و از موشک بُرد بلند خود علیه ما استفاده می کند، آنجا، جایی است که ما باید برویم به دنبال باور قدرت نظامی خود و اینجا ما باور ۳۷۳ را نیاز داریم. اینجا ما باید سیستمی را بسازیم که بتوانیم حرکت دشمن را با فاصله بسیار زیاد متوجه شویم، بعد سیستم خود را در برابر آن تجاوز قفل کنیم و موشک خود را پرتاب کنیم و آن تهدید را منهدم کنیم. حرکت ما اینجا این است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما امروز شکر خدا در قدرت دفاعی توانمندی بسیار خوبی داریم و من این موضوع را سال گذشته چندین بار تکرار کردم و از وزیر دفاع فعلی و وزیر دفاع قبلی خواستم که صنعت دفاعی ما هر مقدار کار که می تواند به بیرون واگذار کند را باید واسپاری کند، تمام شرکت‌های خصوصی را باید به کار بگیرد. حالا یک وقت یک قطعه ای طبقه بندی شده است کاری ندارم، اما آن قسمتی که می توان واسپاری کرد را باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: آن زمان که ما نیاز به گلوله و توپ زیاد داشتیم چه کار کردیم، از کارخانه های خود استفاده کردیم چرا که ما پول و امکانات کافی برای ورود از دیگر کشورها به ایران نداشتیم. ما وقتی دیدیم برای حمل و نقل ماشین های نظامی ما کافی نیست از مردم کمک گرفتیم، وقتی دیدیم مهندسی جنگ ما توان لازم را ندارد از مردم استفاده کردیم و همه آمدند. امرز هم همینطور است. در صنعت دفاعی هر جا که توانستیم به بیرون واگذار کنیم باید واگذار کنیم.

روحانی با بیان اینکه هر جا که توانستیم ما به صنعت غیر دفاعی کمک کنیم وظیفه ما این است که این کار را انجام دهیم، گفت: در تحریم اخیر ما در خودروسازی دچار مشکلی شدیم، قطعاتی را می خواستیم که طبق توافق باید به ما می دادند ولی ندادند، یکی از جاهایی که وارد عمل شد صنعت دفاعی بود که قطعات با کیفیت و خوبی را برای ما ساخت و این به معنای آن است که ما در جنگ اقتصادی باید در کنار هم باشیم، در صنعت دفاعی هم باید در کنار هم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها