جانباز سماواتی به همرزمان شهیدش پیوست

حسن سماواتی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس و از نیرو‌های شهید مجتبی هاشمی به همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۳۵۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ - 22August 2019

جانباز سماواتی به همرزمان شهیدش پیوستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حسن سماواتی از جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس، شب گذشته (۳۰ مرداد) به یاران شهیدش پیوست. وی از نیرو‌های شهید مجتبی هاشمی و از همرزمان شاهرخ ضرغام بود.

پیکر مطهر این شهید صبح امروز به معراج الشهدا انتقال یافت تا همرزمان و خانواده وی با پیکر ایشان وداع کنند.

مراسم تشییع شهید سماواتی فردا (یکم شهریور) از حسینیه همدانی‌ها واقع در خیابان ری تهران برگزار می‌شود. پیکر این شهید بزرگوار در قطعه ۲۴ کنار همرزمان و فرمانده شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

حسین الله کرم از پیشکسوتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزم شهید حسن سماواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حسن از جمله نیرو‌های بود که باعث عدم سقوط آبادان شد. او سرانجام در دشت ذوالفقاری حین عملیات ۲ پایش را از دست داد، اما این جانبازی باعث متوقف شدن فعالیت‌هایش نشد. او پس از جانبازی فعالیت‌هایش را در سنگر دیگری ادامه داد.

وی افزود: حسن سماواتی در دورانی که بنیاد شهید و امور ایثارگران تازه تاسیس شده بود و شرایط رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان را نداشت، به پشتیبانی از وضعیت جانبازان پرداخت.

الله کرم خاطرنشان کرد: او پس از جانبازی تحصیلات خودش را در رشته هنر در دانشگاه تهران ادامه داد.

وی گفت: برادر حسن پایان نامه خود را با موضوع «الگوی مناسب ویلچر فعال برای جانبازان و معلولین» انجام داد و بعد‌ها جزو طراحان ویلچر در کشور شد. ایشان دبیر کل اتحاد دانشجویان دانشگاه تهران در دهه ۷۰ بود. فعالیت‌های شهید سماواتی در مسائل اجتماعی و سیاسی بسیار گسترده بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار