رئیس جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه عراق:

اجتماع بزرگ اربعین پیام وحدت، اتحاد و عشق به خاندان رسالت است

رییس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با تدابیر مسئولان سیاسی و امنیتی عراق، شاهد باشکوه‌ترین حضور مردمی در مراسم سالار شهیدان باشیم، گفت: اجتماع بزرگ اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان، پیام وحدت، اتحاد و عشق خاندان رسالت را برای جهان و پیام مقاومت و یکپارچگی مردم را در خصوص اعتقاداتشان برای تروریست‌ها دارد.
کد خبر: ۳۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ - 09December 2014

اجتماع بزرگ اربعین پیام وحدت، اتحاد و عشق به خاندان رسالت است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانه دولت، حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سهشنبه در دیدار «ابراهیم جعفری» وزیر امور خارجه عراق با تشکر از حضور وی در کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی گری اظهارداشت: دوستی عمیق دو ملت ایران و عراق نتیجه اشتراکات دینی و فرهنگی دو ملت و نیز تلاشهای افرادی چون شما است.

رییس جمهور با اظهار خشنودی از اینکه عراق در دوره جدید بر مشکلات فائق آمده و همه نهادهای آن طبق قانون، مستقر شده و مشغول کارند، افزود: امروز عراق از شرایط حاد و نگرانکننده امنیتی عبور کرده است.

روحانی، آزادی مناطق وسیعی از عراق از حضور تروریستها را برای ملت ایران خوشحال کننده توصیف و اظهار امیدواری کرد تا با فداکاری ملت، دولت و ارتش عراق همه این سرزمین از حضور تروریستها پاک شود.

رییس جمهور با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران از رهبری تا آحاد ملت همواره در کنار ملت عراق حضور داشته و خواهند داشت، تصریح کرد: ایران ثبات و امنیت عراق را ثبات و امنیت خود میداند و این موضوع در عمل به اثبات رسیده است.

روحانی با بیان اینکه خواستار گسترش روابط صمیمانه و برادرانه ایران و عراق در تمام زمینهها هستیم، خاطر نشان کرد: تهران و بغداد علاوه بر آنکه در حوزه سیاست منطقهای و بینالمللی همراه هم هستند، باید در عرصههای داخلی نیز در زمینههای مختلف از جمله میان مراکز علمی و تحقیقی روابط گستردهای را که از گذشته میان حوزههای علمیه نجف و قم برقرار بوده، توسعه دهند.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار ضمن تشکر و تمجید از سخنان رییس جمهوری کشورمان که به صورت ریشهای خاستگاههای بروز خشونت را مورد اشاره قرار داده بود، گفت: عمیقترین وجه مشکل تروریسم در عراق خلاء فرهنگی است. نیروهای داعش به دلیل انحراف فکری و انسانی قبل از آنکه قربانی خود را بکشند، انسانیت خود را قربانی کردهاند.

وزیر امور خارجه عراق گفت: راه مبارزه با تروریسم از بین بردن ریشههای ظهور و رشد خشونت و افراطی گری است.

ابراهیم جعفری با اشاره به اینکه نیروهای مردمی در عراق تحت امر آیتالله سیستانی علیه گروههای تروریستی بسیج شدهاند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تأمین ثبات در منطقه نقش بسیار مثبتی ایفا کرده و در موضوع مبارزه با تروریسم نسبت به ائتلاف بینالمللی پیشتاز بوده و قبل از تشکیل ائتلاف، به ملت عراق کمک کرد تا مانع سقوط استانهای مهم این کشور شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عظیم اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: امروز چشم جهانیان به عراق دوخته شده، چرا که خلق یک حماسه عظیم در این کشور در جریان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار