امام‌جمعه موقت خرم‌آباد:

ایران می‌تواند امنیت منطقه را حفظ کند

حجت الاسلام بهروز شمسی فر گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز بدون ایران امنیت نخواهد داشت و این ایران است که می‌تواند امنیت منطقه را حفظ کند.
کد خبر: ۳۵۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ - 23August 2019

ایران می‌تواند امنیت منطقه را حفظ کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد حجت الاسلام «بهروز شمسی‌فر» امام جمعه موقت خرم آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: در آیات قرآن کریم آمده است که «از خدا و رسولش اطاعت کنید تا رحمت خدا شامل حال شما شود.»

وی با اشاره به راه های جذب رحمت خدا، تصریح کرد: توسل به اهل بیت(ع) یکی از راه های جذب رحمت خداوند متعال است، اگر می خواهیم رحمت خدا شامل حال ما شود باید متوسل به اهل بیت پیامبر(ص)  شویم. 

حجت الاسلام شمسی‌فر با اشاره به یکم شهریور «روز پزشک» گفت: پزشکان قدر فرصتی که خدا به آن ها داده را بدانند و برای رضای خدا طبابت کنند تا رحمت خدا شامل حال آنها شود.

وی خطاب به پزشکان ادامه داد: هزینه های پزشکی سنگین است؛  مراعات مردم را کنید و احسان کنید.  پزشکان وسیله خدا هستند برای درمان مردم، قدر بدانید و شاکر باشید. شکر این نعمت به این است که تا می‌توانید رحم داشته باشید و مراعات مردم را کنید.

خطیب جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوم شهریورم شهادت میثم تمار و شهادت سید علی اندرزگو اظهار داشت: شهدای ما پیروان میثم‌ها هستند. شهدای ما با دادن جان و خون خود این امنیت و آسایش و پیشرفت را برای کشور ما به ارمغان آوردند. 

حجت الاسلام شمسی‌فر همچنین به سوم شهریور سالروز اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضا خان اشاره کرد و افزود: در آن دوران استقلال و آزادی کشور ما به تاراج رفت و بیگانگان کشور را اشغال کردند اما بعد از پیروزی انقلاب جوانان کاری کردند که دشمنان امروز دیگر فکر حمله و تجاوز را به سر خود راه نخواهند داد.

وی با بیان اینکه امروز نیز همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمود، نه جنگ می شود و نه مذاکره خواهیم کرد، تصریح کرد: ملت ایران در سایه توجهات امام زمان(عج) قرار دارد، در صنایع دفاعی قدرتمند است و هیچ کشوری جرات حمله به این مملکت را نخواهد داشت.

امام جمعه موقت خرم آباد با تاکید بر اینکه امنیت امروز ما نشانه اقتدار و عظمت ایران اسلامی است، یادآور شد: خلیج فارس و تنگه هرمز بدون ایران امنیت نخواهد داشت و این ایران است که می تواند امنیت منطقه را حفظ کند.

شمسی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم شهریورماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت: در خانواده بد اخلاقی و بدزبانی نکنید، برخی به راحتی یکدیگر را ناراحت می کنند و با زبان یکدیگر را آزار می دهند. حرمت خانواده را باید حفظ کنیم.

وی افزود: در آیات قرآن کریم آمده است که «برای شما از جنس خودتان همسرانی آفریده شد که در کنار آنها آرامش یابید و میان شما علاقه، دوستی و مهر باطنی نهاد»؛ لذا همسر باید مایه آرامش و آسایش در خانواده باشد. آسایش یکدیگر را تامین کنیم تا رضای خدا و رحمت او شامل حال ما شود.

خطیب جمعه موقت خرم آباد همچنین با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان گفت: مسئولین توجه لازم را داشته باشند، با این اوضاع اقتصادی و تورم نیاز است توجه ویژه ای به بازنشستگان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار