الجریده: اسرائیل حمله به اهداف انصارالله در باب‌المندب را بررسی می‌کند

یک روزنامه کویتی به نقل از یک منبع آگاه، از طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به تأسیسات حیاتی جنبش انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان در نزدیکی تنگه استراتژیک باب‌المندب خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ - 23August 2019

الجریده: اسرائیل حمله به اهداف انصارالله در باب‌المندب را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع آگاه با اشاره به تدارک رژیم صهیونیستی برای حمله به تأسیسات حیاتی جنبش انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان در تنگه باب‌المندب، مدعی شد که موساد و دستگاه اطلاعات نظامی این رژیم اخیرا تحرکات زیادی در رابطه با انتقال اسلحه، موشک، سکوی پرتاب و قایق‌های بدون سرنشین و پهپاد «درون» از ایران به این تنگه را رصد کرده‌اند.

روزنامه کویتی «الجریده» به نقل از این منبع ادعا کرد که هدف از انتقال این سلاح‌ها به باب‌المندب، اجرای عملیات‌هایی علیه دریانوردی در دریای سرخ و سواحل یمنی مشرف به باب‌المندب است.

این منبع که به نام آن اشاره‌ای نشده است، همچنین گفت که تل‌آویو اطلاعات بدست آمده را در اختیار برخی طرف‌های عربی که گذرگاه‌ها و بنادری در دریای سرخ دارند و احتمال وارد آمدن آسیب به آن‌ها وجود دارد، قرار داده است.

الجریده همچنین مدعی شد که «برخی اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که رهبران حوثی و تعدادی از نمایندگان حزب‌الله و ایران در تهران دیدار کرده و به بررسی اجرای عملیات‌هایی پرداخته‌اند که هدف از آن کاهش فشار بر ایران در تنگه هرمز و دریای عرب از یک سو و ضربه زدن به منافع عربستان سعودی، مصر و رژیم صهیونیستی است».

بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را درباره قایق‌های بدون سرنشینی که به ادعای منبع مذکور ایران در حال انتقال آن‌ها به باب‌المندب است، به آمریکا ارائه کرده است.

این در حالی است که سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران هفته گذشته در پاسخ به سوالی درباره نشست سه‌جانبه ایران، هیات انصارالله و سفرای چهار کشور اروپایی در وزارت خارجه بیان کرد: ایران از یکی دو سال قبل در راستای راه‌حل سیاسی بحران در یمن اقدامات دیپلماتیکی را شروع کرد و طرح‌هایی را داد که یکی از این طرح‌ها که مذاکره بین ایران و انصارالله و چهار کشور اروپایی بود در پنج مرحله انجام شد. از فرصت حضور عبدالسلام، سخنگوی انصارالله استفاده شد و مذاکرات خوبی را دوجانبه با این عزیزان داشتیم و هم در راستای نشست‌ها برای حل سیاسی بحران یمن این اقدام انجام و از این فرصت استفاده شد.

وی گفت: گفت‌وگو‌های خیلی خوب و صریح و به نظر ما امیدوارکننده و ثمربخشی در تهران انجام و توافقات خوبی انجام و اعلام آمادگی‌هایی صورت گرفت که بتوانیم به راه‌حل سیاسی در بحران یمن دست پیدا کنیم. 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار