یکی از پیشمرگان کرد مسلمان:

دیدار با حضرت امام خامنه‌ای نقطه عطفی در مبارزات پیشمرگان کُرد شد

حسین بارنامه از پیشمرگان کرد مسلمان گفت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در بین پیشمرگان کرد مسلمان یک دگرگونی روحی و معنوی ایجاد کرد.
کد خبر: ۳۵۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷ - 26August 2019

دیدار با رهبر نقطه عطفی در مبارزات پیشمرگان کرد شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حسین بارنامه» از پیشمرگان کرد مسلمان و از اهالی مریوان که در درگیری‌های اوایل انقلاب اسلامی در کردستان حضور داشت در خاطره‌ای از آن دوران اظهار داشت: در سال ۱۳۶۲ در عملیات قائم آل محمد (عج) که به منظور پاکسازی منطقه کوماسی مریوان انجام شد، بنده به اتفاق چهار نفر دیگر از پیشمرگان مسلمان کرد به دستور فرمانده عملیات وقت (سردار حاج حسن رستگارپناه) به منظور جمع‌آوری اطلاعات دشمن، عازم روستای «پیر خضران» شدیم. وقتی وارد روستا شدیم، دیدیم حدود ۲۳۰ نفر از افراد مسلح کومله در حال آماده کردن ناهار هستند.

وی افزود: با این تعداد اندک با آنان درگیر شدیم و توانستیم آن‌ها را از روستا بیرون برانیم و کنترل کامل روستا را به دست بگیریم تا با آمدن نیروهای کمکی کاملا بر اوضاع مسلط شویم. ضدانقلاب در میان مردم چهره بسیار زشتی را از پیشمرگان مسلمان و پاسداران ترسیم کرده بود و به مردم گفته بودند که پیشمرگان و پاسداران به هیچ کسی رحم نمی‌کنند، همه را می‌کشند و اموال آنها را غارت می‌کنند.

ما داخل روستا شدیم، مردم به خاطر تبلیغات مسموم ضدانقلاب مخفی شده بودند. مشغول گشت زنی بودیم که زن میانسالی از پنجره خانه‌اش من را مورد خطاب قرار داد و گفت: «آیا پاسداران به روستا آمده‌اند؟» چون ما لباس کردی به تن داشتیم فکر می‌کرد از عناصر کومله هستیم - گفتم: «بله! من پاسدار هستم و کومله‌ها فرار کرده‌اند!» گفت: «شما که مثل بقيه آدم‌ها هستید، شما پاسدار نیستید!» من هم سؤال کردم مگر پیشمرگان مسلمان و پاسداران چه شکلی هستند؟ گفت: «کومله‌ها به ما گفته‌اند که پیشمرگان مسلمان و پاسداران چهره‌ای بسیار زشت و خشن دارند، شبیه آدم‌ها نیستند و هرکس را ببینند می‌کشند!» من در آنجا متوجه مظلومیت این رزمندگان و تبلیغات مسموم گروهک‌ها شدم و به توجیه و راهنمایی پرداختم. وقتی بقیه مردم هم اطلاع پیدا کردند، آمدند و دور ما حلقه زدند و ورود ما را به روستا خیر مقدم گفتند و از ما پذیرایی کردند و حتی در تعقیب ضد انقلاب در ارتفاعات منطقه و در برای رساندن مهمات به عزیزان رزمنده، همکاری‌های خوبی داشتند.

دگرگونی روحی با دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی

سال ۵۹ اوج درگیری نیروهای رزمنده اسلام با ضد انقلاب در کردستان محسوب می‌شود. بخصوص منطقه مریوان به دلیل مرزی بودن شاهد بیشترین درگیری با ضد انقلاب بود.

در این بحبوحه و موقعیت بسیار خطرناک و ویژه، حضرت امام خامنه‌ای به منظور دیدار با پیشمرگان مسلمان و دیگر رزمندگان مستقر در منطقه مریوان تشریف آوردند. ایشان از مسیر سنندج ـ مریوان این سفر را آغاز کردند و در این راه توقفی داشتند و با مردم اسلام دشت دیدار کردند. جمع زیادی از مردم حضور داشتند. کودکان زیادی در بین جمعیت بودند که پروانه‌وار گرد شمع وجود ایشان حلقه زده بودند. معظم‌له دست نوازش بر سر آنان می‌کشیدند و بچه‌ها از این عمل ایشان بسیار شاد شدند، به گونه‌ای که بعد از اینکه ایشان رفتند، بچه‌ها برای همدیگر تعریف می‌کردند.

ایشان در مریوان نیز به دیدار پیشمرگان مسلمان و دیگر رزمندگان اسلام رفتند که یک دگرگونی روحی و معنوی را در آن‌ها موجب شدند و همه کسانی که در آن جمع حضور داشتند و امروز در قید حیات هستند، از آن دیدار به عنوان یکی از زیباترین و ماندگارترین خاطرات خود یاد کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها