ارجونی در جمع خبرنگاران:

اجرای طرح «هر مدرسه، یک هیأت»/ مداحان باید مباحث سیاسی را هم مطرح کنند

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور در خصوص بیان مطالب سیاسی در مداحی‌ها گفت: مداحان باید مباحث سیاسی را هم بیان کنند؛ البته باید مباحثی که مطرح می‌کنند، بیشتر جنبه روشنگری داشته باشد، نه اینکه مشکلاتی را برای مسئولان ایجاد کند.
کد خبر: ۳۵۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ - 24August 2019

مداحان باید مباحث سیاسی را هم مطرح کنند/ اجرای طرح یک مدرسه، یک هیاتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف ارجونی» مسئول سازمان بسیج مداحان کشور صبح امروز در حاشیه همایش سراسری بسیج مداحان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این همایش تبیین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ستایشگری انبیاست؛ البته در کنار این هدف، ایجاد انس و الفت میان مداحان و تجلیل از تعدادی از خانواده‌های شهدای جامعه مداحان را هم مد نظر داریم.

وی با اشاره به سالروز شهادت میثم تمار که روز قشر بسیج مداحان نام‎گذاری شده است، افزود: تبیبن شخصیت میثم تمار یکی از موضوعاتی است که در همایش‌های خود به آن توجه داریم؛ زیرا شخصیت وی از چنان جایگاهی برخوردار است که امروز مداحان می‌توانند شخصیت وی را الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: وظیفه مداحان این است که دشمن‌شناسی را به عنوان یک وظیفه راهبردی برای خود بدانند؛ البته در این رابطه باید از موضوع دشمن‌شناسی غافل نشوند و توطئه دشمنان را بشناسند؛ همچنین در این رابطه سبک اشعار و نحوه خواندن می‌تواند زمینه بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی را ایجاد کند.

ارجونی در خصوص انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی از برخی سبک‌های مداحی گفت: بسیج مداحان در حوزه تولید محتوای مداحی ورود کرده است؛ البته هنوز کار‌های زیادی وجود دارد که باید انجام شود؛ به همین خاطر باید بهتر تلاش کنیم تا اشعار و سبک‌های خوب برای مناسبت‌های مختلف تولید کرده و در اختیار مداحان قرار دهیم.

وی با اشاره به عضویت 40 هزار نفر در سازمان بسیج مداحان، درباره موضوع نظارت بر مداحی‌ها بیان کرد: نظارت هرچند وجود دارد، اما مداحان نباید منتظر دستگاه خاصی برای ورود به انحرافات در مداحی باشند، بلکه هرجا چنین موضوعی به وجود آمد، باید خودشان در جهت اصلاح امور وارد شوند؛ با وجود این، مواردی بوده که وارد شدیم و در جهت ارشاد، تذکراتی دادیم.

مسئول سازمان بسیج مداحان همچنین عنوان کرد: برای نظارت بر مبالغی که مداحان دریافت می‌کنند، کمیته‌ای راه اندازی شده است که نتایج فعالیت‌های این کمیته در آینده اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص بیان مطالب سیاسی در مداحی‌ها هم اظهار داشت: مداح‌ها باید مباحث سیاسی را هم بیان کنند؛ البته باید مباحثی که مطرح می‌کنند، بیشتر جنبه روشنگری داشته باشد نه اینکه مشکلاتی را برای مسئولان ایجاد کند؛ پس توجه به اقتصاد مقاومتی، دشمن‌شناسی و انتخابات در قالب امر به معروف و نهی از منکر ازجمله مباحثی هستند که باید مداحان به آن‌ها توجه داشته باشند.

ارجونی همچنین تصریح کرد: برای تربیت مداحان نوجوان طرحی داریم با عنوان «هر مدرسه، یک هیأت» تا بتوانیم به واسطه آن، مداحان نوجوان را تربیت کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها