بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفته دولت؛

هفته دولت هفته تجليل از شهدا است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بیانیه‌ای هفته دولت را هفته تجلیل از شهدایی دانست که در اوج اقتدار سیاسی و اقبال اجتماعی، صفات بارز انسانی خود را از دست ندادند و لحظه لحظه عمر خود را در راه اسلام و انقلاب به زیباترین وجه به کار گرفته و مورد استفاده قرار دادند.
کد خبر: ۳۵۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ - 24August 2019

هفته دولت هفته تجليل از شهدایی‌است كه در اوج اقتدار سياسی صفات بارز انسانی را از دست ندادندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: هفته اول شهريور كه مصادف با شهادت شهيدان رجايی و باهنر و به نام هفته دولت نامگذاری شده است، ضمن اینکه بهانه خوبی برای ارائه دستاوردها و عملكرد یکساله مجموعه دولت به مردم است؛ هفته تجليل از شهدایی است كه در اوج اقتدار سياسی و اقبال اجتماعی، صفات بارز انسانی خود شامل تواضع، عشق به مردم و كار و خدمت برای آنان، پرهيز از فرادستی و نخوت، كسوت خدمتگزاری را از دست ندادند و لحظه لحظه عمر نه چندان طولانی ولی عريض خود را در راه اسلام و انقلاب به زيباترين وجه به كار گرفته و مورد استفاده قرار دادند.

رجايی و باهنر، دو شهيد ارزنده و بزرگوار عرصه دولت، نمونه‌های بارز خادمين امين مردم و مسئولين وفادار به ملت و دولت هستند كه خالصانه خود و علم و آگاهی خود را وقف مردم نمودند.

اين هفته مجالی است تا ابعاد زندگی اين شهدای عزيز برای مردم بيشتر شناخته شود و از خدمات آنان تجليل به عمل آيد. بی‌شك ترسيم نمايی دقيق از زندگی و دولت شهيدان رجايی و باهنر، می‌تواند الگوی خدمتگزاران مردم باشد تا در زندگی فردی و سياسی خود به آنان تأسی نمايند.

امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرمودند: «ملتی که قیام کرده‌ است در مقابل همه قدرت‌های عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است، برای پیشرفت احکام قیام کرده است، این ملت را با ترور نمی‌شود عقب راند؛... گرچه خود واقعه و خود این افرادی که شهید شده‌اند، در نظر همه ما عزیز و ارجمندند. آقای رجایی و آقای باهنر هر دو شهیدی هستند که با هم در جبهه‌های نبرد با قدرت‌های فاسد هم جنگ و هم‌رزم بودند. مرحوم رجایی به من گفتند که من بیست سال است که با آقای باهنر همراه بودم و خدا خواست که با هم از این دنیا به سوی او هجرت کنند.»

مقام معظم رهبری نیز درباره ویژگی‌های اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر می‌فرمایند: «شهید باهنر، مرد بی‌تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی‌فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می‌گذرد. وی یکی از متفکرین و تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌های انقلاب بود... نقش شهید رجایی و باهنر در افشا نمودن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی‌صدر، بسیار برجسته بود... شهید رجایی با صبر خود و متانت و حوصله عظیم و با قبول دردها و رنج‌های قلبی و غیرقابل افشایی که داشت، توانست ـ با تعبیر خود من ـ با نرمش قهرمانانه‌ای، بنی‌صدر خائن را افشا و رسوا کند و به زمین بکوبد».

گرامی‌داشت ياد و خاطره شهدای دولت به ويژه شهيدان رجايی و باهنر، هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‏های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر گردد. همين رفتار و عمل اسلامی و انسانی باعث شد كه دشمنان انقلاب وجود آن دو را تاب نياورند و طومار عشق‌شان را در خون بپيچند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 17 هزار شهید ترور ایران اسلامی، یاد شهدای ترور استان مازندران را گرامی‌ داشته و آغاز هفته دولت را به خدمتگزاران خدوم و بی‌منت نظام جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها