امیر نصیرزاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری رزمایش نیروی هوایی در نیمه دوم سال جاری/ تلاش نهاجا برای ساخت جنگنده‌های نسل پنجم

فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص رزمایش‌های این نیرو گفت: طبق برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته هر سال رزمایش برگزار خواهیم کرد و در نیمه دوم امسال رزمایش نیروی هوایی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۲ - 25August 2019

برگزاری رزمایش نیروی هوایی در نیمه دوم سال جاری/ ناوگان هوایی ما امروز متکی به توان و صنایع داخلی استامیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی  تمامی مستشاران نظامی خود را فراخواند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که به واسطه رفتن مستشاران، نیروهای ما توان نگهداری تجهیزات و عملیاتی‌سازی جنگنده‌ها را نداریم.

وی ادامه داد: یکی از مهندسین فنی آمریکایی زمانی که در مهرآباد داشت درب اتاقش را قفل می‌کرد تا به آمریکا برگردد، گفته بود تا من برنگشتم، کسی وارد این اتاق نشود؛ تصور او بر این بود که بزودی برخواهد گشت و ما توان اداره این تجهیزات بسیار پیچیده را نخواهیم داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه‌تنها آن‌ها برنگشتند، بلکه مهندسین فنی ما که تا آن زمان اجازه نزدیک شدن به این تجهیزات پیچیده را نداشتند به خوبی توانستند آن تجهیزات را اداره، تعمیر و عملیاتی کنند.

امیر نصیرزاده یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی توانستیم از تجهیزاتی که وجود داشت، استفاده کنیم و این میسر نبود مگر با نفس قدسی امام (ره) که فرمودند باید تجهیزاتی که وجود دارد بازآماد (اورهال) شود و این فرمان و پیام امام (ره) چراغ راهی شد برای مهندسین ما و توانستند آن تجهیزات پیچیده را آماده و عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه پس از پایان جنگ ما نیز نباید متکی به تجهیزات موجود می‌شدیم و باید تلاش می‌کردیم، افزود: با توجه به تحریم‌هایی که وجود داشت، مهندسین و کارکنان صنایع ما تلاش کردند و قطعاتی بسیار پیچیده را در حوزه صنعت هوایی ساختند و این روند ساخت قطعه به مرور به ساخت سامانه و هواپیما تبدیل شد.

امیر نصیرزاده ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته ما در عرصه ساخت هواپیما قدم گذاشتیم که منجر به ساخت هواپیماهای صاعقه و کوثر شد؛ امروز هم در یک مسیر بسیار خوب برای تقویت این هواپیما‌ها و توسعه آن‌ها به نسل پنجم و حرکت در لبه دانش و به‌کارگیری آن‌ها در شرایط تاکتیکی روز گام برمی‌داریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ناوگان هوایی ما امروز متکی به توان و صنایع داخلی است.

وی در خصوص رزمایش‌های نیروی هوایی ارتش نیز گفت: طبق برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته، هر سال رزمایش برگزار خواهیم کرد و در نیمه دوم امسال رزمایش نیروی هوایی برگزار خواهد شد.

فرمانده نهاجا درباره جنگنده کوثر و الحاق آن به نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: طبق برنامه‌ها قرار است هر سال تعدادی جنگنده کوثر ساخته و به نیروی هوایی الحاق شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها