دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تقلای «بی‌بی‌سی» برای وارونه‌نمایی نقش زنان در دفاع مقدس

«بی‌بی‌سی» از کم بودن تعداد زنان در خط مقدم جبهه در دفاع مقدس، نتیجه به حاشیه راندن زنان و مردانه ساختن جنگ گرفته است! یعنی اگر زنان بیشتری در خط مقدم حضور داشتند، رسالت نظام در افزایش مشارکت زنان در دفاع مقدس، به انجام می‌رسید!
کد خبر: ۳۵۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ - 14September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ۳۱ شهریور ۵۹ در حالی که هنوز ارتش جمهوری اسلامی ایران سازماندهی مناسبی نداشت، «صدام حسین» با حمایت همه‌جانبه کشور‌های غربی که او را به انواع سلاح‌، خصوصا اسلحه‌های شیمیایی مجهز کرده بودند، به ایران حمله و خانه‌ها را بر سر مردم خصوصا زنان و کودکان ویران کرد؛ این شد که مردان و زنان این سرزمین درحالیکه هنوز درگیر مسائل انقلاب خود بودند، به ناچار اسلحه دست گرفتند و به مصاف دشمن رفتند.

«صدام» در ابتدای جنگ مصاحبه نیمه‌تمامی کرد و گفت ادامه مصاحبه‌اش بماند برای یک هفته بعد در تهران!؛ اما ۳۴ روز گرفتاری ارتش مجهزش مقابل مقاومت مردمی در خرمشهر، نشان داد که او و فرماندهان نظامی‌‌ بعثی در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند.

وقتی که مردم ایران برای دفاع از کشور و اعتقادات خود بسیج شدند، در میان آن‌ها همه‌نوع افراد فارغ از جنسیت، سن، دین، مذهب و گرایش سیاسی دیده می‌شد که این وحدت، عامل اصلی هشت سال مقاومت در برابری ارتشی بود که 31 کشور جهان آن را حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کردند.

جبهه‌های جنگ فقط خطوط مقدم نبود؛ بلکه موفقیت رزمندگان، مرهون پشتیبانی قوی بود که پشت خط مقدم انجام می‌شد. اگر بگوییم که عمده وظایف پشتیبانی از جبهه‌ها در پشت خط مقدم و شهرها را زنان به صورت داوطلبانه برعهده گرفته بودند، بی‌راه نگفته‌ایم؛ چراکه زنان در این هشت سال، در زمینه تهیه غذا، بسته‌بندی تغدیه‌ها، تهیه لباس برای رزمندگان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی و... همانند محیط خانواده، به مردان، شبیه فرزندان خود محبت مادرانه می‌کردند.

دروغ‌های شاخ‌دار «بی.بی.سی» برای تحریف نقش زنان در دفاع مقدس

اگرچه حضور زنان در جنگ نظامی در اسلام واجب نیست و ساختار هویتی زن در فرهنگ دینی ما، ساختاری مبتنی بر شناخت دقیق از هندسه روحی و جسمی این خلق الهی است؛ اما در تاریخ ایران، خصوصا دوران هشت سال دفاع مقدس، شاهد آن هستیم که زنان بسیاری در کنار مردان اسلحه به دست گرفتند و به مصاف دشمن رفتند؛ خصوصا وقتی دشمن وارد شهرها می‌شد و خانه‌ها را بر سر غیرنظامی‌ها خراب می‌کرد.

همچنین زنانی هم بودند که به مناطق جنگ‌زده می‌رفتند و در زمینه امور فرهنگی و آموزشی برای مردم این مناطق، به‌خصوص کودکان، داوطلبانه «کار جهادی» می‌کردند و برخی هم در کسوت امدادگری بالای سر مجروحان، به آن‌ها خواهرانه رسیدگی می‌کردند؛ ولی با این حال، حضور زنان در خط مقدم جبهه‌ها، چه به صورت نیروی نظامی و چه به صورت امدادگر و... راهبرد جمهوری اسلامی در قبال نقش‌آفرینی زنان در جنگ نبود؛ لذا اگر بخواهیم ارزش کار زنان در دوران دفاع‌ مقدس را در یک جمله خلاصه کنیم؛ بیشتر از آن‌که بشود گفت که زنان وظیفه دفاع نظامی از کشور را برعهده داشتند، باید بگوییم که زنان «آتش به اختیار» پا به صحنه جنگ نهادند، چه آن‌هایی که در موضوع پشتیبانی و تبلیغات در شهرها فعال بودند، چه آن‌هایی که به‌عنوان امدادگر به مناطق عملیاتی رفتند و چه زنانی که به‌عنوان نیروی نطامی در خط مقدم حاضر شدند.

زنان مردپرور!

طبق فرموده امام خمینی (ره) «از دامن زن مرد به معراج رود» و در فرهنگ انقلاب اسلامی ایران نیز مادران شهدا به‌عنوان قشر «شهیدپرور» شناخته می‌شوند؛ چراکه مردهایی که حاضر شدند داوطلبانه به مصاف دشمن بروند و مقابل ارتش مجهز صدام، هشت سال ایستادگی کنند، همگی تربیت‌یافته مکتب زنان و مادران این سرزمین بودند که باافتخار بر پیشانی فرزندان خود سربند «یاحسین (ع)»، «یا زهرا (س)» و... می‌بستند و تا پای اتوبوس‌های اعزام، آن‌ها را همراهی می‌کردند و آن‌ها را به مسلخ عشق می‌فرستادند؛ بنابراین قبل از این‌که مردها در میدان نظامی نقش‌آفرینی کنند، زنان فرهنگ حماسه و ایثار را به آن‌ها آموخته‌اند که این را می‌توان بزرگ‌ترین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس دانست.

دروغ‌های شاخ‌دار «بی.بی.سی» برای تحریف نقش زنان در دفاع مقدس/ گزارش در حال تکمیل

مکر انگلیسی

انگلیس همواره یکی از کشورهایی است که در طول تاریخ به‌عنوان یک کشور استعمارگر شناخته می‌شود و مردم ایران، این کشور را به‌خاطر حیله‌هایش، به‌عنوان «روباه پیر» می‌شناسند. «بی.بی.سی» رسانه‌ وابسته به وزارت خارجه این کشور نیز سال‌ها در خدمت اهداف مستعمرانه انگلیس بوده و هست و در راستای ایجاد تفرقه میان ملت‌ها نقش به‌سزایی را ایفا کرده است؛ چه ملت‌هایی که مستعمره این کشور هستند و چه ملت‌هایی مانند ملت ایران که بیدار شده‌ و استقلال خود را به‌دست آورده‌اند.

اگرچه کشور انگلیس در تاریخ، در موضوع مسلمان‌کشی از هیچ اقدامی دریغ نکرده و تنها در این 40 سال اخیر، هم پشتیبان رژیم بعثی صدام برای حمله به ایران، هم پشتیبان آمریکا در حمله به «عراق» و «افغانستان»، هم پشتیبان تکفیری‌ها در «سوریه» و «عراق» و هم حامی رژیم سعودی در کشتار مردم «یمن» بوده است؛ اما با رسانه‌های خود سعی می‌کند تا حماسه زنان و مردان سرزمینی مانند ایران را زیر سوال ببرد و آن را دست‌مایه تحریف قرار دهد.

پایگاه خبری شبکه انگلیسی «بی.بی.سی» سعی کرده است تا این‌بار نقش زنان در دوران دفاع مقدس را زیر سوال برده و دروغ‌های بزرگی در لابه‌لای مطالب خود به خورد مخاطبانش دهد که عواقب آن فاجعه‌بار خواهد بود.

این رسانه انگلیسی عنوان کرده است که «جنگ هشت ساله ایران و عراق در ایران، چهره‌ای کاملا مردانه داشت»! و در ادامه گفته است «بی‌راه نیست اگر بگوییم غیاب حضور زنان در جبهه‌ها علاوه بر کم‌ تعداد بودن آنان در خطوط مقدم، ناشی از وجود «خواستی» برخاسته از قرائت ایدئولوژیکی مردانه برای حذف زنان هم بود»؛ اما «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این باره نظری متفاوت دارد.

اسلام زن را به مثابه یک ریحانه ارجمند و توانا می‌بیند

«مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در خصوص کمرنگ کردن نقش زنان در دفاع مقدس با بهانه واهی کم تعداد بودن آنان در خط مقدم اظهار داشت: صرف نظر از این دیدگاه سخیف و سفارشی «بی‌.بی‌.سی»، ما با تفکر قائل به حصر زنان در آموزه نظام مقدس اسلامی، فاصله عمیق و تفاوت بسیار زیاد ایدئولوژیکی و جهان‌بینی داریم و عمده این تفاوت، به هویت‌شناسی زن برمی‌گردد.

وی افزود: ساختار هویتی زن در فرهنگ دینی، ساختاری مبتنی بر شناخت دقیق از هندسه روحی و جسمی زن است؛ ساختاری که در آن به نام افزایش مشارکت و یا نرخ مشارکت و اشتغال بر اساس شاخصه‌های غربی، زن را وارد ناکجاآبادها نمی‌کند، بلکه زن را به مثابه یک ریحانه ارجمند و توانا می‌بیند که هرگز صلاح نیست او را به مشاغل جعلی و مخل ساختار هویتی‌اش مشغول سازد.

دروغ‌های شاخ‌دار «بی.بی.سی» برای تحریف نقش زنان در دفاع مقدس/ گزارش در حال تکمیل

مجتهدزاده تأکید کرد: امروز تفکر غربی همواره استعمارگر، به‌دنبال استعمار هویتی زن مسلمان است و می‌خواهد او را بی‌محابا به هر میدانی وارد سازد و به هر شغل جعلی و منافی هویتش وارد کند تا بتواند در استثمار شخصیتی او موفق باشد.

وی با بیان این‌که این‌گونه جملات درباره نقش زنان در دفاع مقدس، یک راهبرد و یک استراتژی قدیمی برای حصر هویتی زن در تفکر غربی است، گفت: استراتژی که شعار و ظاهرش را با کلیدواژه‌هایی نظیر: «رهایی»، «آزادی»، «رسیدن به منصب»، «افزایش مشارکت اجتماعی» و نظایر آن، آمیخته می‌کند تا بتواند زن آزاده را مستعمره خویش سازد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تأکید کرد: حرکت‌های مذبوحانه رسانه‌هایی نظیر «بی.بی.سی» که با همین استراتژی و رویکرد وارد کارزار می‌شوند و شروع به سهم‌خواهی به نام زنان می‌کنند، یک راه کهنه استعماری است که هر از گاهی با یک موضوع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... زن را در پارادوکس‌های باطل استعمار قرار می‌دهد.

تفکری مذبوحانه که نتیجه آن دستمایه طنزی تلخ است

وی گفت: این‌بار «بی.بی.سی» با استفاده از توان بالای رسانه‌ای خود، از کم بودن تعداد زنان در خط مقدم، نتیجه به حاشیه راندن زنان و مردانه ساختن جنگ گرفته است! یعنی اگر زنان بیشتری در خط مقدم حضور داشتند، رسالت نظام در افزایش مشارکت زنان در دفاع مقدس، به انجام می‌رسید! لذا این یک تفکر مذبوحانه و فکاهی و نتیجه آن دستمایه طنزی تلخ است.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: حفظ هویت و کرامت زن در ساختار فرهنگ دینی، یک اصل است؛ اتفاقا الان ما مطالبه‌گر هستیم که چرا زن غربی را وارد هر جایگاه تنزل‌یافته و بی‌هویتی ساخته‌اند تا ثابت کنند که زن غربی زنی آزاد است!

وی تأکید کرد: زن مسلمان در دوران دفاع مقدس ثابت کرد که با شور و عاطفه و البته رشادت جهاد‌ی خود، در سخت‌ترین میدان‌ها حاضر بوده و هست و استعمار پیر نیز فرصت کمی برای پاسخ به مطالبه زن مسلمان دارد.

آیا زنان بدن‌های مثله شده شناسایی می‌کردند؟

«بی‌بی‌سی» همچنین مدعی شده که «در بعضی از خاطرات جنگ، گفته شده است که از زنان برای تطبیق عکس‌ها و شناسایی و کفن کردن کشته‌شدگان جنگ (شهدا) کمک گرفته می‌شد؛ چراکه آنان دقت نظر بیشتری برای تطبیق عکس‌ها و چهره‌های مثله شده داشتند»؛ اما این رسانه استعمارگر نگفته است که این ادعا را چه کسانی مطرح کرده‌اند؛ در حالی که سردار سرتیپ پاسدار «محمد باقرزاده» مسئول کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح که در دوران دفاع مقدس مسئول امور تعاون سپاه بوده، آن را تکذیب کرده است.

دروغ‌های شاخ‌دار «بی.بی.سی» برای تحریف نقش زنان در دفاع مقدس

وی در همین رابطه به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: کلیه کارهای مربوط به شناسایی و تدفین شهدا را به‌طور کلی مردها انجام می‌دادند؛ اما در مواقعی که احتمال می‌رفت یکی از پیکرهای مطهر شهدا مربوط به خانواده‌ای باشد که پیکر شهیدشان شناسایی نشده است، یکی از اعضای آن خانواده که بعضا ممکن بود خواهر، مادر یا همسر شهید باشد، می‌آوردند تا پیکر شهید را شناسایی کند؛ اما این‌که ما زنان را سازمان‌یافته مکلف کرده باشیم که مسئولیت شناسایی پیکرهای شهدا را برعهده داشته باشند، خیر؛ این ادعاها تکذیب می‌شود.

کلام آخر

این شبهه‌هایی که در این گزارش به آن پرداخته شد، تنها گوشه‌ای از دروغ‌هایی است که در طول روز توسط رسانه‌های ضدانقلاب داخلی و خارجی از جمله شبکه انگلیسی «بی.بی.سی» علیه انقلاب اسلامی ایران مطرح می‌شود و قطعا اگر بخواهیم موشکافانه گزارش‌های این رسانه‌ها را بررسی کنیم، جای آن وجود دارد که در طول یک هفته، ده‌ها از این‌گونه گزارش‌‌ها تهیه و منتشر شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار