سرپرست استانداری گیلان:

دفاع مقدس بخشی از تاریخ پرافتخار ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران است

«ارسلان زارع» با تأکید بر اینکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ پرافتخار ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران است و باید این بخش از تاریخ بزرگ را هر ساله گرامی بداریم، گفت: این گرامیداشت‌ها باید فرصتی باشد تا با حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بتوانیم این دوره پر افتخار ملت بزرگ ایران را به همراه رشادت‌های ایثارگران و جانفشانان آن به نسل‌های جدید و بعد انتقال دهیم.
کد خبر: ۳۵۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ - 25August 2019

دفاع مقدس بخشی از تاریخ پرافتخار ملت بزرگ و حماسه ساز ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، دومین نشست ستاد استانی هفته دفاع مقدس گیلان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

«ارسلان زارع» سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از قبل تشکیل و مصوبات آن به شهرستان ها نیز ابلاغ شده است، اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس امسال این مناسبت ارزشمند را بنا بر شرایط اقتصادی جامعه با شکوهتر از سال های گذشته به همت والای ایثارگران و مشارکت فعالانه مردم برگزار خواهیم کرد.

سرپرست استانداری گیلان دفاع مقدس را یادآور حماسه های بی بدیل فرزندان رشید و شجاع این مرز و بوم دانست و افزود: دفاع مقدس بخشی از تاریخ پرافتخار ملت بزرگ و همیشه حماسه ساز ایران است که در یک دوره هشت ساله رزمندگان شجاع در سایه رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح و بسیجیان دوره پر افتخار را خلق کردند که به عنوان برگ های زرین در این تاریخ گهربار برای همیشه مانا و ماندگار است.

زارع با تأکید بر اینکه باید این بخش از تاریخ بزرگ کشور را هر ساله گرامی بداریم، تصریح کرد: این گرامیداشت ها باید فرصتی باشد تا با حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس بتوانیم این دوره پر افتخار ملت بزرگ ایران را به همراه رشادت های ایثارگران و جانفشانان آن به نسل های جدید و بعد انتقال دهیم.

زارع افزود: برای رسیدن به این مهم باید از ابزارها و شیوه های علمی، فرهنگی، هنری، خلاقانه و مبتکرانه به نحوی استفاده کنیم که نسل های جوان دانش آموز و دانشجو با آن ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین اذعان کرد: در برنامه های هفته دفاع مقدس امسال که متقارن با ماه محرم است، فرصت مناسبی است که به شایستگی فضای این ماه حرام را که یادآور رشادت های سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش در راستای  دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) است هر چه بیشتر ترویج کنیم.

زارع خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های مختلف در پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت،  برگزاری نمایشگاه ها با روش های مختلف هنری در ترویج این حماسه ها بسیار تأثیر گذار است که  انعکاس  همه آنها از رسانه ملی و صدا وسیما می بایست به نحو شایسته به اطلاع مردم و دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت برسد.

وی همچنین به رفتار ظالمانه استکبار که به دنبال تحقیر ملت ایران است اشاره کرد و گفت: نیاز است در روز ۳۱ شهریور با رژه نیروهای مسلح یک نمایش بزرگ از قدرت و اقتدار نیروهای مسلح را که پشتیبان ولایت و مردم هستند، به دنیا نشان دهیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز با بیان اینکه در سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم اظهار داشت: شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما پیروزیم» است.

عباس بایرامی یکی از محوری ترین برنامه های این هفته را تجلیل از فرماندهان شهید و دفاع مقدس دانست و گفت: در هفتم مهر که متقارن با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو ، کلاهدوز و جهان آرا است بزرگداشت فرماندهان پیشکسوت عرصه جهاد و مقاومت در سراسر استان برگزار خواهند شد.

بایرامی در ادامه به کم لطفی مردم و مسئولین استان در خصوص سرلشکر شهید سید موسی نامجو اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار دو بار با دستخط حضرت امام خمینی (ره) حکم های انتصاب مهم کشوری و لشکری را دریافت کرد که متأسفانه شأن و مقام این شهید در زادگاهش ناشناخته است.

وی  23 برنامه شاخص و مهم دستگاههای  استان را در هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: این برنامه ها با مشارکت نیروهای مسلح استان، ادارات فرهنگی و غیر فرهنگی برگزار خواهند شد.

بایرامی خاطر نشان کرد: با توجه به مسائل اقتصادی کشور  و تحریم، شایسته است در نشست ها و برنامه های استان  مطالبی از تجربیات و مشقت های دوران دفاع مقدس، صبر و استقامت ایرانیان در هشت سال جنگ برای مردم و خصوصاً جوانان گفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار