پیام تسلیت سازمان حفظ آثار ارتش به مناسبت درگذشت امیر توانگریان

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پیامی درگذشت امیر سرتیب دوم خلبان اکبر توانگریان را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۵۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ - 25August 2019

پیام تسلیت سازمان حفظ آثار ارتش به مناسبت درگذشت امیر توانگریانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پیامی درگذشت یادگار دوران دفاع مقدس، جانباز امیر سرتیب دوم خلبان اکبر توانگریان را تسلیت گفت.

امیر توانگریان از همرزمان شهیدان ستاری، بابایی و دوران روز گذشته دار فانی را وداع گفت و پیکرش امروز در شهر اصفهان تشییع شد.

در پیام سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش آمده است:

در دوران سراسر افتخار دفاع مقدس، تیزپروازان آسمان ولایت در نیروی هوایی الهی با از خود گذشتگی و ایثار، حماسه‌های بی بدیلی آفریده‌اند که برای هر ایرانی تا ابد مایه عزت و افتخار است.

مرحوم جانباز امیر سرتیپ دوم خلبان اکبر توانگریان که سال های سال در کنار هم رزمان شهیدش نقش مهمی را در پیروزی‌های رزمندگان اسلام ایفا کرد، یکی از همین تیز پروازان است که نامش همیشه در کتاب افتخارات نظام مقدس اسلامی ثبت و ضبط شده است. این سازمان درگذشت این خلبان دلیر و رزمنده ارتش اسلام را به ملت شریف ایران اسلامی و بازماندگان تسلیت عرض نموده و برای ایشان از خداوند متعال علو درجات خواستار است.

شایان ذکر است مرحوم جانباز سرتیپ دوم خلبان توانگریان در سال 1348 در ارتش استخدام شد، علاقه ویژه‌ای به ورزش زورخانه‌ای داشت. او خلبان F4 بود و در عملیات‌های مهمی در کنار هم رزمان شهیدش همچون دوران، بابایی، ستاری و ... حضور داشت. بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما با جانبازی راه شهیدان را ادامه داد. حضور در نبرد تانک‌ها در هشت سال دفاع مقدس و منهدم نمودن 50 تانک دشمن در این نبرد، یکی از رشادت‌هایش و آخرین مسوولیتش جانشینی منطقه هوایی اصفهان بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها