محسن مومنی‌شریف در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

کاهش فعالیت‌های حوزه هنری به دلیل مسائل اقتصادی

رئیس حوزه هنری به کاهش فعالیت‌های هنری این مرکز اشاره کرد و گفت: حوزه هنری نیز حتماً تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور قرار گرفته و در همین راستا آسیب‌هایی به وجود آمده و برخی از فعالیت‌های ما کم شده است.
کد خبر: ۳۵۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ - 26August 2019

محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به نقش فعالیت‌های هنری هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از آن انقلاب‌هایی نبوده که فقط مختص به مرکز و یا جای خاصی باشد که حکومتی را تشکیل داده باشند؛ چیزی مانند اتفاقی که در شوروی سابق رخ داد بلکه مردم از همه جای ایران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و یک حرکت جمعی موجب به نتیجه رسیدن انقلاب در زمستان سال 1357 شد. یعنی اگر در بهمن 57 در خیابان آزادی فعلی تظاهرات می‌کردند و شعار «استقال، آزادی، جمهوری اسلامی» می‌‎گفتند؛ در جاهای دور افتاده نیز همین شعار وجود داشت.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب همه‌جانبه توصیف کرد و افزود: با توجه به همه‌جانبه بودن انقلاب اسلامی، طبیعی است که در حوزه هنر نیز ما هنرمندان زیادی را داشته باشیم و هنرمندان ما مختص به تهران و مراکز استان‌ها نباشند بلکه هر هنرمندی در هرکجایی که قلبش برای انقلاب اسلامی می‌تپد و مسائل آن برای او دغدغه است، حتماً هنرمند انقلاب اسلامی است.

کارهایمان کم شده‌اند اما تعطیل نشده‌اند

رئیس حوزه هنری به اهمیت اقتصاد هنر در استان‌ها اشاره کرد و گفت: حوزه هنری وظیفه دارد شرایطی را فراهم آورد تا همه کسانی که در هرکجای ایران هستند و در حوزه انقلاب اسلامی فعالیت هنری می‌کنند، کار آن‌ها دیده شود. این مسئله مهم‌ترین کار است چراکه اگر فعالیت یک هنرمند دیده شود، حتماً مخاطب خود را پیدا می‌کند و در همین راستا همکاران ما در حوزه هنری تلاش می‌کنند تا شرایطی برای فروش آثار هنری حوزه تجسمی فراهم آورند.

مومنی‎‌شریف در خصوص تاثیرپذیری فرهنگ از شرایط اقتصادی کشور گفت: حوزه هنری نیز حتماً تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور قرار گرفته و در همین راستا آسیب‌هایی به وجود آمده و برخی از فعالیت‌های ما کم شده و یا اینکه نمی‌توانیم با همه توانمان کار کنیم چراکه توان نیروی انسانی حوزه هنری بیش از چیزی است که امروز دیده می‌شود. در عین حال همکاران ما شرایطی را فراهم آورده‌اند تا از این برهه و زمان با کمترین آسیب عبور کنیم و می‌توانم بگویم کارهایمان کم شده‌اند اما تعطیل نشده‌اند.

بالا رفتن هزینه‌های تولید در نهایت به نفع سینما نیست

وی هزینه‌های سنگین تولید را علت کم کاری حوزه هنری در عرصه سینما دانست و عنوان کرد: عدم تولیدات سینمایی به دلیل تاثیرپذیری از مسائل اقتصادی است چراکه قیمت و هزینه‌های کارهای سینمایی بسیار بالا رفته و همین مسئله بر تولید آثار سینمایی تاثیرگذاشته است. بالا رفتن هزینه‌های تولید در نهایت به نفع سینما نیست اما در نهایت تولید آثار سینمایی در دستور کار است اما نهایتاً مسائل اقتصادی بر کمیت کارهای ما تاثیرداشته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها