سردار کارگر:

موزه‌های دفاع مقدس باید پاتوق پیشکسوتان جهاد و مقاومت شوند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هرچه داریم همه از پیشکسوتان جهاد و حماسه است، گفت: موزه‌های دفاع مقدس باید پاتوق پیشکسوتان شوند.
کد خبر: ۳۵۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ - 25August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهر کرد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در نشست پیشکسوتان جهاد و مقاومت شهر کرد ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: زمانی که از دولت اسلامی سخن گفته می‌شود منظور تنها قوه مجریه نیست، بلکه همه کارکنان دولت را شامل می‌شود. لذا امیدوارم رهروان خوبی برای شهیدان باهنر و رجایی که هدف، اقدام و زندگی درستی داشتند، باشیم.

وی افزود: کار استانی باید به همت اهالی انجام شود و الحمدالله روند فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس در این استان رو به جلو است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه جوانان امروزی از جوانان زمان جنگ بهترند گفت: حجم تهاجم فرهنگی که امروز بر جوانان فشار می‌آورد در زمان گذشته وجود نداشت. 

سردار کارگر با بیان اینکه جنگ امروز جنگ فرهنگی است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این زمینه گفتند«جنگ فرهنگی مانند بمب شیمیایی است، ترکش ندارد اما اثر ماندگارتری دارد و بر روی نسل‌ها اثر می‌گذارد.»

وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که امام خمینی (ره) و شهدا را درک کردیم و با این عزیزان زندگی کرده‌ایم. ما در فضایی نفس کشیده‌ایم که شهدا نفس کشیده‌اند لذا باید از انقلابی که کرده‌ایم راضی باشیم و حتی یک لحظه هم احساس پشیمانی نکنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هرچه داریم همه از پیشکسوتان جهاد و حماسه است، تصریح کرد: اگر امروز سوریه، لبنان و غزه آزاد شده‌اند به برکت دفاع مقدس است. در زمان جنگ توان تولید سیم‌های خاردار و گونی خاک‌ریز را نداشتیم اما امروز جزء کشورهای اول دنیا در مسئله هسته‌ای و موشکی هستیم.

سردار کارگر ادامه داد: زمانی که با سامانه کشور خودمان پهپادی را که دو عدد بیشتر از آن وجود نداشت را مورد هدف قرار دادیم و آن را نابود کردیم یعنی کار بزرگی انجام داده‌ایم و البته این اتفاق بزرگ با عنایت خداوند و به برکت خون شهدا رخ داد.

وی با بیان اینکه مسئله تحریم‌ها مربوط به چند سال اخیر نیست، افزود: امروز 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این سالها در کشور ما جنگ بوده و در تمام این مدت با تحریم‌های گوناگون دست و پنجه نرم کرده‌ایم.

سردار کارگر با بیان اینکه مردم سرمایه‌های مهم کشور هستند، گفت: به حول و قوه الهی امروز دستمان پر است و مهمترین سرمایه مملکت مردمان ما هستند زیرا وجود پربرکتی دارند.

وی در ادامه افزود: مسائل دفاع مقدس را در یک کانال محصور نکنید این مطالب باید به صورت پراکنده اما منسجم منتشر شود. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش هدایت و راهبری دستگاه‌ها را برعهده دارد و باید جلوی تحریفات و انحرافات را بگیرد.

سردار کارگر با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس باید پاتوق پیشکسوتان شوند، تصریح کرد: در این صورت کم‌کم فرزندان آن‌ها نیز به موزه‌ها جذب می‌شوند و در ادامه پاتوق جوانان و نوجوانان خواهد شد و یک راه ارتباطی بین پیشکسوتان، راویان و جوانان ایجاد می‌شود و  همان طرحی که در راهیان نور اجرا شد و ارتباط خوبی بین راویان و جوانان شکل گرفت و جوانان در این مناطق موزه طبیعی را از نزدیک می‌بینند در موزه‌های دفاع مقدس نیز انجام شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در امر روایتگری راهیان نور داریم این است که به علت کهولت سن این راویان زیاد نمی‌توانیم از این عزیزان استفاده کنیم لذا تربیت نیروی جوان یکی از وظایف ما در این حوزه است.

وی در پایان گفت: در مسئله پیشکسوتان تصمیم جدی داریم و با دستور رهبر انقلاب اسلامی حرکت جدیدی در این مسیر آغاز شد و  آمادگی‌های لازم را برای ادامه این مسیر داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها