روحانی در همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی:

اگر روستاها را آباد نکنیم، شهرها را ویران کرده‌ایم/ امروز به برکت انقلاب اسلامی، امکانات زندگی در روستاها و شهرها تفاوت چندانی ندارد

رئیس جمهور گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امکانات و رفاه میان روستاها و شهرها خیلی تفاوت داشت، اما امروز به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی، امکانات رفاهی زندگی در روستاها و شهرهای بزگ کشور تفاوت چندانی ندارد.
کد خبر: ۳۵۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ - 26August 2019

///به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسن روحانی رئیس جمهور در همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی که صبح امروز (دوشنبه چهارم شهریور) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، یکسان‌سازی منزلت و جایگاه اجتماعی ملت ایران است؛ امروز فردی که در روستا زندگی میکند از همان امکاناتی بهره مند است که مردم در کلان شهری همچون تهران گذران زندگی می‌کنند.

روحانی با اشاره به دوران قبل از انقلاب اسلامی افزود: ساکنان روستاها و مناطق محروم و دور افتاده با مشقت هرچه تمام زندگی می‌کردند؛ لذا اینکه در روستا گازکشی و برق‌رسانی شود، برای مردم برخی مناطق آرزوی بزرگی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امکانات و رفاه میان روستاها و شهرها خیلی تفاوت داشت، تصریح کرد: امروز به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی، امکانات رفاهی زندگی در روستاها و شهرهای بزگ کشور تفاوت چندانی ندارد.

روحانی تاکید کرد: در گذشته، فاصه میان شهر و روستا زیاد بود. یعنی شهرنشین از مراکز آموزشی و بهداشتی قابل ملاحظه و همچنین از رفاه بیشتر برخوردار بود.

وی تصریح کرد: اگر روستاها را آباد نکنیم، شهرها را ویران کرده‌ایم، چراکه عدم آبادانی روستا باعث افزایش مهاجرت و تشکیل حاشیه نشینی در شهرها می‌شود. برای پیشرفت شهرها باید روستاها آباد شوند. اگر امنیت می‌خواهیم باید روستاها را آباد کنیم.

روحانی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات کشور از هیچ مسیر و طریقی کوتاهی نمی کند و دریغ نمی کند، اظهار داشت: بنده معتقدم برای منافع ملی کشور، باید از هر ابزاری استفاده کنیم. من اگر بدانم به یک جلسه ای بروم و با کسی ملاقات کنم کشور آباد می شود و مشکلات مردم حل می شود، دریغ نخواهم کرد، زیرا اصل منافع ملی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایطی قرار گرفتیم که یک سال گذشته شدیدترین تحریم را بر ما وارد کردند، تصریح کرد: ما در عین حال که می ایستیم و مقابل به مثل می کنیم و تعهدات خود را کاهش می دهیم و با وجود اینکه دو مرحله تعهدات را کاهش دادیم و ممکن است باز هم کاهش بدهیم اما همیشه بین آن دو ماه وقت میذاریم تا فرصت دیپلماسی و فعالیت سیاسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خواست مردم ما عزت، افتخار و استقلال توام با کاهش زحمت و فشار است، گفت: ما دشمن داریم، قبول؛ دشمن به ملت ما فشار می آورد، قبول؛ ما اینجا بنشیم و بگوییم می ایستیم؟ می ایستیم که به اهداف، منافع، امنیت، عظمت برسیم؛ مگرنه با ایستادن هم پایش درد می گیرد، هم کمرش.

روحانی با بیان اینکه جایی باید بایستیم که برای آدم منافع داشته باشدف اظهار داشت: باید برای منافع ملی، استقلال و ... می ایستیم و خسته هم نمی شویم بلکه لذت می بریم و البته از همه ابزار هم برای حل و فصل مسائل استفاده می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به توقیف کشتی گفت: کشتی را یک جا بگیرند، هم مذاکره می کنیم که کار غلط آنها را بگوییم و هم با دلایل قانونی کشتی را بگیریم؛ هر دو کار باید انجام شود، با دو دست باید کار کنیم و البته خیلی با زحمت می شود کار کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه دست قدرت و دست دیپلماسی هر دو باید با هم باشد، گفت: آنهایی که فکر می کنند یک دست بس است، اشتباه می کنند. هم از قدرت باید استفاده کنیم؛ از قدرت اقتصادی، فرهنگی و نظامی باید استفاده کنیم و هم از قدرت سیاسی باید استفاده کنیم و حرف بزنیم و باید مشکل را کم کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: چه سودی از مذاکره با ۶ قدرت جهانی بردیم؟ بعضی‌ها مثل اینکه در گوششان پنبه است و نمی‌خواهند این پنبه را درآورند. می‌گویند اینکه مذاکره کردید چه خاصیتی داشت؟ ما بعد از مذاکره به جای یک میلیون بشکه نفت، دو میلیون هشتصد هزار بشکه نفت صادر کردیم. میلیاردها دلار برای کشور آوردیم. تمام پول هایی که حبس بود را آزاد کردیم. در ماه حدود یک میلیارد دلار آزاد کردیم. قطعنامه هایی که آمریکا ۳۰ سال برای آن زحمت کشیده بود را خراب کردیم و مثل بتی که ابراهیم شکاند، آن بت را شکاندیم.

روحانی افزود: وقتی شرکت های خارجی به ایران می‌آمدند کسی حرف نمی‌زد و حالا که رفتند می‌گویند چرا می‌روند؟ آن وقت که می‌آمدند چرا نمی‌گفتید؟ آن موقع چشمتان را بسته بودید و الان چشمتان را باز کردید؟ ما از همه توانمان باید استفاده کنیم و از هر کسی که در این کشور خدمت می‌کند سپاسگزاری کنیم. این ناشکری است که یک نهاد اگر کار کند خیلی خوب است و اگر یک نهاد دیگر کار کند خیلی بد است.

وی تصریح کرد: یک عده هستند نصف قانون اساسی را قبول دارند و نصف دیگر را قبول ندارند. ما می‌گوییم همه اصول قانون اساسی. ما در زمینه هسته‌ای دو قدم مهم برداشتیم و مذاکره هم می‌کنیم.

رئیس‌ جمهور با اشاره به سفر محمدجواد ظریف و دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس گروه ۷، گفت: وزیر خارجه به پاریس می‌رود و برمی‌گردد و با ما مشورت می‌کند و مجددا به پاریس می‌رود. بعد از جلسه امروز هم ما با مسئولین مربوطه مشورت و بحث داریم. ممکن است بگوییم فلان راه ۱۰۰ درصد موفق باشد اما ما باید کارمان را انجام دهیم. آنجایی که احتمال موفقیت نه ۹۰ درصد بلکه ۲۰ درصد و حتی ۱۰ درصد هست باید تلاش کنیم و به جلو برویم، نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم.

روحانی گفت: ما باید تلاش های خودمان را انجام دهیم اما در رأس این کارها قدرت داخلی و تولید ملی است، این حرف درست است. یعنی تولید و قدرت ملی است که به ما فرصت می‌دهد تا با دنیا حرف بزنیم اما نه اینکه این فرصت را ایجاد کنیم اما از آن استفاده نکنیم. امروز احیای صنعت، کشاورزی و خدمات شهری و روستایی به معنای توانمند شدن قدرت ملی ماست.

وی تصریح کرد: این امار و ارقام گفته شد که در دولت و یازدهم و دوازدهم چه خدماتی در این شش سال به روستاها شد. ما در این دولت در هر هفته به ۳۰ روستا آبرسانی کردیم یعنی ۶.۵ برابر نسبت به قبل رشد پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار