فرهنگی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هراس غرب از خودکفایی ایران غیرقابل انکار است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها تمام توجه خود را به تضعیف اقتدار انقلاب ما معطوف کرده‌اند و این امر ناشی از استقلال و خودکفایی است که به واسطه سرنگونی حکومت پهلوی برای ایران اسلامی به ارمغان آمده است.
کد خبر: ۳۵۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ - 26August 2019

هراس غرب از خودکفایی ایران غیرقابل انکار استمحمدحسین فرهنگی نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‎پرس، در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب ما بدون حضور مردم در عرصه‌های نبرد با طاغوت میسر و محقق نمی‌شد؛ این در حالی است که برخی مسوولان نتوانسته‌اند آن‌گونه که شایسته مردم است به آن‌ها خدمت کنند؛ لذا اینکه گفته می‌شود انقلاب اسلامی متعلق به مردم است، نباید در یک جمله شعاری خلاصه شود.

وی با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی ضعیف عمل شده است، افزود: همانطور که با افتخار از موفقیت و پیشرفت‌ها در عرصه نظامی و دفاعی صحبت می‌کنیم از آن طرف نیز باید به این موضوع که در عرصه اقتصادی و فرهنگی تا چه میزان موفق بوده‌ یا نبوده‌ایم نیز توجه کنیم؛ متاسفانه عملکرد برخی مسوولان در این دو حوزه قابل قبول نیست.

فرهنگی علت عمده ظهور و تشدید مشکلات کشور به خصوص در عرصه اقتصادی را ناشی از کم‌توجهی برخی مسوولان به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و گفت: به عنوان مثال مسئله اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری ابلاغ و به اجرای آن تاکید شد، اگر به صورت دقیق و صحیح اجرا می‌شد امروز ما در شرایط مطلوبی قرار داشتیم.

وی اضافه کرد: معنا و مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی چشم‌پوشی و قطع امید از مرزهای کشور و توجه ویژه به  ظرفیت‌های داخلی کشور است که متاسفانه عده‌ای تعامل با غرب را تنها راه حل کاهش معضلات کشور می‌دانند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه‌های نظامی و دفاعی گفت: عدم وابستگی به قدرت‌های خارجی در پیشبرد امور کشور از افتخارات بزرگ دوران پس از انقلاب است، موضوعی که اجرای آن در دوران حکومت پهلوی محال و غیرممکن بود. اینکه غربی‌ها تمام توجه خود را به تضعیف اقتدار انقلاب ما معطوف کردند ناشی از استقلال و خودکفایی است که به واسطه سرنگونی حکومت پهلوی به ارمغان آمده. البته غربی‌ها هرگز به اهداف ضدایرانی شان نخواهند رسید.

نماینده مردم شهرستان تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم برای پیروزی انقلاب مجاهدت‌ها کردند و خودشان نیز همواره در تنگناهای سیاسی پشتیبان و حافظان انقلاب بوده‌اند، تصریح کرد: در حقیقت وفاداری مردم به نظام و انقلاب اسلامی نه تنها برای مسوولان بلکه برای کشورهای دوست و حتی مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی به اثبات رسیده؛ لذا کشورهای دوست از وفاداری ملت ما نسبت به انقلاب الگوبرداری کرده و بدخواهان کشورمان این موضوع را مانع بزرگی بر سر تحقق اهداف ضدایرانی شان می‌دانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حُسن‌نیت مردم به نظام و انقلاب اسلامی مشهود است، گفت: ما مسوولان باید از خود سوال کنیم که در طول این چهار دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد برای مردم چه اقدامات موثری انجام داده‌ایم؛ که باید بپذیریم که در بحث اقتصاد و معیشت مردم به خصوص در دهه اخیر ضعیف عمل کرده‌ایم؛ لذا مسوولان باید فارغ از تهدید و تحریم‌های آمریکایی‌ها تمام توجه خود را به کم شدن دغدغه‌های مردم در بحث اقتصادی و معیشتی معطوف کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها