دستگیری باند سه نفره سرقت به شیوه بیهوشی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند سه نفره سرقت منزل به شیوه بیهوشی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ - 26August 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ کارآگاه «کامیار چهری» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به دستگیری اعضای باند سه نفره سرقت منزل به شیوه بیهوشی اظهار داشت: اعضای این باند با انتخاب سوژه‌ها از طریق آگهی سایت دیوار تحت عنوان درخواست هم‌خانه اقدام به سرقت می‌کردند.

وی ادامه داد: در ساعت چهار صبح چهارم تیر امسال طی تماس تلفنی مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از به سرقت رفتن منزلش توسط یک زن جوان حدودا (25 ساله) به شیوه بیهوشی واقع در محدوده خیابان قائم‌مقام فراهانی به کلانتری 105 سنایی خبر داد.

سرهنگ چهری گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته، پرونده جهت پیگیری و رسیدگی‌های تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تحقیقات صورت گرفته به کارآگاهان گفت: چند روز قبل از وقوع سرقت اقدام به نشر آگهی تحت عنوان «هم‌خانه» در سایت دیوار کردم و از آنجایی که تنها زندگی می‌کنم، شاغل هستم و منزل برای خودم است، اقدام به این کار کردم تا اینکه در تاریخ سوم تیر، خانمی تماس گرفت و در خصوص آگهی صحبت کردیم.

دستگیری باند سه نفره سرقت به شیوه بیهوشی

وی ادامه داد: این خانم می‌گفت برای برادرش که دانشجو هست به دنبال خانه می‌گردد و با وی قرار گذاشتم. ساعت 10 شب بودکه زنگ آپارتمان به صدا درآمد و درب را باز کردم که دیدم یک خانم جوان حدوداً 25 ساله با ظاهر موجه دم در ایستاده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: زن جوان خود را «الناز» معرفی کرد و گفت که برادرم در راه است، تا او برسد من نگاهی به منزل بیاندازم. بعد وارد منزل شد و تمام قسمت‌ها را به او نشان دادم و حدود نیم ساعت گذشت و در حال صحبت بودیم که گفت من آبمیوه همراه دارم و چون اعتماد مرا جلب کرده بود، یکی به من تعارف کرد و من هم پذیرفتم و خوردم که پس گذشت حدوداً 20 دقیقه حالت سرگیجه به من دست داد که بیهوش شدم و دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم چهار ساعت گذشته است و خبری از زن جوان نیست و اموال زیادی از قبیل لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و طلاجات به ارزش 600 میلیون ریال به سرقت رفته است.

سرهنگ چهری در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مرد جوان، راهی محل وقوع جرم شدند که در تحقیقات اولیه و بررسی محدوده جرم، با بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف منزل مالباخته مشخص شد که سارق از یک دستگاه خودروی مزدا 3 سفید رنگ پیاده شده و به سمت منزل شاکی رفته که پس از گذشت 30 دقیقه همدست وی نیز به منزل شاکی مراجعه می‌کند.

وی افزود: با به دست آمدن این اطلاعات، ظن کارآگاهان به اینکه خودروی مزدا 3 متعلق به سارقان است، بیشتر شد که با انجام اقدامات پلیسی، مالک خودرو شناسایی و به پایگاه دعوت شد و اظهار داشت خودرو را حدود چند ماهی است به صورت وکالتی به شخصی بنام «رامین» حدوداً 28 ساله فروخته‌ام. با مشخص شدن این موضوع، اطلاعات به دست آمده به بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران منعکس شد.

دستگیری رامین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم، مخفیگاه وی در محدوده شهرستان بهارستان استان تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در مورخه 31 تیرماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه وی خودروی مزدا 3 کشف و به پایگاه سوم منتقل شد.

دستگیری باند سه نفره سرقت به شیوه بیهوشی

سرهنگ چهری در ادامه بیان کرد: در تحقیقات صورت گرفته از رامین، وی ضمن قبولی سرقت از شاکی اظهار داشت که سرقت‌ها را به اتفاق همدستانش به نام‌های «فریبا» و «خشایار» انجام داده است. به دنبال اظهارات مرد جوان، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه فریبا و خشایار در محدوده اشرفی اصفهانی و خیابان سهرودی شدند که در تاریخ 30 مرداد طی عملیات جداگانه هر دو دستگیر شدند و به سرقت اعتراف کردند.

وی گفت: در تحقیقات صورت گرفته از متهمان، آن‌ها ضمن قبولی سرقت به شیوه بیهوشی به هشت فقره سرقت بدین شیوه در محدوده های شمال و شمال غرب شهر تهران اعتراف کردند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: اعضای این باند گفتند که سوژه‌ها را از «سایت دیوار» انتخاب می‌کردیم و فریبا با آنان تماس می‌گرفت و به بهانه اینکه برادرم دانشجو است و برای او می‌خواهم خانه می‌خواهم با فرد آگهی‌دهنده قرار می‌گذاشت و وقتی وارد منزل وی می‌شد، پس از جلب اعتماد، با آبمیوه مسمومی که به همراه داشت، اقدام به بیهوش کردن وی می‌کرد.

وی ادامه داد: اعضای باند اذعان داشتند زمانی که شاکی بیهوش می‌شد، ما وارد منزل شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش می‌کردیم و تا کنون اموال به ارزش بیش از 300 میلیون تومان بدین شیوه سرقت کرده‌ایم و اموال از قبیل گوشی را در محدوده بازار موبایلی واقع در خیابان جمهوری به فردی ناشناس به مبلغ ناچیزی می‌فروختیم و پول حاصل را صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

سرهنگ چهری با هشدار به شهروندان در خصوص عدم اعتماد سریع به افرادی که در فضای مجازی با آنها در تماس و معامله قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: شهروندانی که بدین شیوه از آنان سرقت شده است، می‌توانند برای شناسایی متهمان و تشکیل پرونده مقدماتی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها