جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

سامانه پدافندی «عقاب» مهندسی معکوس «تور ام - 1» روسی نیست

امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» گفت: سامانه پدافندی ارتفاع پست «عقاب» یک سامانه کوتاه برد با قابلیت‌های جدید طراحی کاملا بومی و نمی‌توان گفت که مهندسی معکوس «تور ام-1» است.
کد خبر: ۳۵۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ - 26August 2019

سامانه پدافندی ارتفاع پست «عقاب» مهندسی معکوس «تور ام - 1» روسی نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «تسنیم»، درباره سامانه پدافند ارتفاع پست «عقاب»، اظهار داشت:‌ در طراحی اولیه این سامانه، نیم‌نگاهی هم به سامانه «تور ام-1» روسی شده است؛ اما نمی‌توان گفت که سامانه «عقاب» کاملا مشابه سامانه «تور ام-1» روسی است.

وی ادامه داد: سامانه پدافندی ارتفاع پست «عقاب» یک سامانه کوتاه برد با قابلیت‌های جدید طراحی کاملا بومی و نمی‌توان گفت که مهندسی معکوس «تور ام-1» است. این سامانه هم‌اکنون در حال انجام تست‌های پایانی است و به همین دلیل نمی‌توانیم جزئیات بیشتری در مورد برد و ارتفاع درگیری آن را بگوییم.

امیر الهامی اظهار داشت: عقاب سامانه‌ای چابک و کاملا بومی با قابلیت درگیری با موشک‌های کروز و همه تهدیدات هوایی ارتفاع کم است. در فاز اول این سامانه فقط یک سامانه موشکی است و در فازهای بعدی قرار است یک سامانه که توامان از تسلیحات توپخانه‌ای و موشکی استفاده می‌کند طراحی شود.

خاطرنشان می‌شود؛ اخیرا سردار «تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع، از بکارگیری سامانه‌ پدافندی ارتفاع پست «عقاب» برای مقابله با موشک‌های کروز، جنگنده و پهپادها خبر داده بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها